I’m saving the world at eight.

Porcupine Tree – Wake As Gun I

Het is verkiezingstijd in Groningen. Facultaire- en universiteitsraadsverkiezingen welteverstaan. Overal in het centrum zijn lantaarnpalen behangen met posters en hangen spandoeken. Alle partijen doen hun best om op een professionele, betrokken wijze hun standpunten aan de man te brengen. In de praktijk komt dat neer op vijf mensen die op je afrennen zodra je het Harmonieplein op komt lopen, lukraak foldertjes in je handen duwen, roepen dat je ze altijd om meer informatie kunt vragen en dan naar hun volgende slachtoffer rennen. Oogst van de dag: zes folders, waarvan één met een Volkskrant.

Want er zijn natuurlijk ook geraffineerdere wegen. Zo proberen de partijen je om te kopen met fietslichtjes (hè, Marieke? :P), ijsjes, pennen, lolly’s en wat al niet meer. Prima. Gratis spul is nooit weg. En natuurlijk wil ik stemmen op Progressief Rechten, ook al is dat niet een partij van mijn faculteit. Zolang ik maar een pen krijg. Maar op een gegeven moment word ik wel een beetje moe van alle ballonnen, artistieke stoepkrijtkunst, folders, opblaaskoeien, klaagmuren en sprintacties naar potentiële kiezers. Ik zal blij zijn als het 26 mei is, zodat ik weer normaal mijn faculteitsgebouw binnen kan lopen.

Dan nog even een korte opsomming:

  • Een voorlichting voor tweedejaars die drie uur duurt, duurt té lang. Gelukkig was het wel een nuttige voorlichting en weet ik nu alles over bachelor- en mastereisen en -opties.
  • Over stemmen gesproken: ik heb vandaag m’n stempas voor de Europese Parlementsleden verkiezing gekregen. Dat voelt toch zo volwassen.
  • Er zijn twee briefjes door onze brievenbus gevallen, van mensen die hun kat kwijt zijn. Ik vind het zo zielig. En ik verplicht mezelf extra goed te letten of ik een lapjeskat die Manousch of een zwarte kat die Balthazar heet, zie.
  • Zachtzoete egeltjesdrop is naast dat het LIEF is, ook nog een ontzettend lekker en verslavend.

Peace.

Een Reactie op “I’m saving the world at eight.

  1. Hihi ik kreeg vandaag de Quest met een flyer eraan geniet.. Ik voelde me lichtelijk schuldig omdat ik allang gestemd heb, en niet eens op die partij xD

    Mijn TBR-pennenteller staat ondertussen op 4. Nog even en ik kan ze ook gaan uitdelen :D

Geef een reactie

