Let’s give you a song that will make the girls cry.

Kingfisher Sky – Persephone

Gisteren reisde ik af naar Nijmegen, om in Poppodium Doornroosje Kingfisher Sky en Delain te aanschouwen. De heenreis begon met lichte stress, want natuurlijk miste ik de trein die ik wilde nemen, omdat de rotonde bij Joure volledig dicht stond. Gelukkig was de trein die ik miste de vroege optie en ging ik nu met de iets-latere-maar-nog-steeds-vroege optie. Die achteraf gezien prima was. Nadat ik bij station Nijmegen Heyendaal was aangekomen, was het even zoeken, maar niet al te lang daarna stond ik dan ook in de kleine rij die zich al had gevormd. Note to self: Margje, het was een ontzettend slimme actie om een paraplu mee te nemen. Na wat rond te hebben gekoekeloerd, gingen de deur en kassa open en wisselde ik mijn e-ticket in voor een écht kaartje.

Hoewel op het ticket stond dat de show om 20:30 zou beginnen, begon deze pas om 21:00. In de tussentijd maakte ik kennis met twee meisjes, Vera en Astrid, die het was opgevallen dat ik alleen was. En toen dus niet meer ^^ Dat was heel gezellig. En toen! Toen begon het. Setlist:

The Craving
Balance of Power
Hallway of Dreams
Nieuw nummer
Through My Eyes
Persephone
Seven Feet
Brody
Sempre Fedele

Zoals te zien valt, speelden ze November, Big Fish en Her White Dress niet. Vooral de rustige nummers dus. Ik vond het jammer dat ze November niet speelden, want dat is een prachtige ballad, maar in plaats daarvan was waarschijnlijk het nieuwe nummer, “over een stoffig zoldertje” :3

Maar WAUW! WAT EEN SHOW! Ik ben echt volledig omvergeblazen door hun geweldigheid! Judith zong zó ontzettend zuiver en mooi, ik heb haar niet op een valse noot kunnen betrappen. En op één of andere manier kwam de cello ook veel meer tot zijn recht. Ook de instrumentale delen kwamen meer naar voren, waardoor de afwisseling tussen luid en zacht à la Porcupine Tree nog beter werd. Ja, ze waren echt heel goed. En ze speelden Brody :D Dat is één van mijn lievelingsnummers, met zo’n geweldige uithaal erin en aan het einde headbangmuziek. Dat nummer heb ik (grotendeels) gefilmd. Ik heb ook foto’s gemaakt, die ik in deze post zal plaatsen. Mochten er veel gelukte exemplaren tussen zitten (de korte blik die ik er zonet op wierp, bewijst het tegendeel, geloof ik), dan zal ik die even op m’n Space uploaden en de link hier neer zetten.

Na een pauze, waarin ik onder andere tóch nog maar even een T-shirt kocht, kwam Delain op. Er waren schermen aan de zijkant van het podium geplaatst, waar beelden op waren te zien. Ook waren er rookmachines geïnstalleerd, die nogal overactief waren. Zo overactief dat de bandleden tijdens het eerste nummer ons en wij hen nauwelijks konden zien. Omdat ik de trein moest halen, heb ik maar drie nummers van ze gehoord/gezien. Ik kende Delain ook niet zo goed. Wat ik hoorde was goed neergezet, maar toch niet helemaal mijn smaak. Toch was het leuk ^^ Daarna ging ik snel m’n jas en tas halen en kwam ik in de gang nog de celliste en één van de gitaristen van Kingfisher Sky tegen. Dat was cool, ook al durfde ik ze niet om een handtekening te vragen of te zeggen dat de show cool was. Dat kwam ook omdat ze druk aan het praten waren en ik absoluut m’n trein niet wilde missen ^^’

De trein haalde ik gelukkig en op station Nijmegen haalde ik nog even een maaltijdsalade, want het is natuurlijk volledig logisch dat je midden in de nacht zin hebt in sla. En een doos mueslirepen opkauwt. Na een lange reis kwam ik weer aan in Heerenveen, waar m’n moeder al op me stond te wachten. En toen ging ik slapen.

Peace y’all!

PS. Vanavond met Anja naar een musical over Kruistocht in Spijkerbroek, in het Posthuis ^^ Ik heb er zin in (:

2 Reacties op “Let’s give you a song that will make the girls cry.

  1. Yayz!

    En weetje wat nou het ironische is? Ik had gisteren geen rijles omdat Jan niet kon >.<

    Maar gelukkig, komt Delain ook op Wâldrock èn Lowlands… Nu nog hopen dat Kingfisher Sky ergens gaat opduiken ^^

Geef een reactie

