Can you tell me the colour of the rain?

Dream Theater – The Glass Prison

Op één of andere manier is het altijd raak wanneer ik met de trein naar Leeuwarden ga, hoewel dat niet buitensporig vaak is. Altijd staan er mensen met een foto- of filmcamera op het perron, die heel veel moeite doen om een conducteur of een ‘willekeurig gekozen’ reiziger gracieus de trein uit te laten stappen. Natuurlijk lukt dat niet; wie kan er nou gracieus een trein uit stappen? Dus moet het in- en uitstapgebeuren tig keer opnieuw. Tot grote ergernis van de overige, normale en wel willekeurige reizigers, die moeten wachten tot ze kunnen instappen.

Waarom het altijd de trein naar Leeuwarden is? Ik heb geen idee. Misschien komen rode Arriva-treinen mooi uit op het witte doek, of is het hip om gefotografeerd te worden in een trein met een omroep met computervrouwenstem. Dat laatste kan ik me trouwens niet voorstellen, of ik moet de enige zijn die zich ergert aan het “Damess. En Heren. Het volgende station is. Hur. du. ga. riep.”

Maar oke, afgelopen dinsdag was het dus ook weer raak. Een conducteur (niet eens een echte!) werd in en uit de trein gedirigeerd. Na meerdere keren “Okee.. eennn.. actie!” gehoord te hebben, werd er besloten dat de ‘conducteur’ voor het speciale effect op zijn fluitje moest blazen. Overal kwamen opeens mensen aanstuiven, die meenden dat de trein zou vertekken en toen zagen dat het allemaal show was. Een ouder echtpaar viel verontwaardigd uit tegen het cameraman en geluidsvrouw duo en mocht als goedmakertje ook gefilmd worden. Overigens, toen de trein écht vertrok, wist de ‘conducteur’ er nog maar net op tijd uit te springen.. En ondertussen zat ik al lang en breed grijnzend in de coupé dit alles te aanschouwen.

Ah, reizen met het openbaar vervoer: je verveelt je nooit.

Peace.

2 Reacties op “Can you tell me the colour of the rain?

  1. Leeuwarden is gewoon een goede plek om creatieve dingen te doen met treinen. (Klinkt wel een beetje raar he? Maar ik doel dus op foto’s en filmpjes maken van treinen)

Geef een reactie

