All your memories are coming out of your shoes.

Blackfield – 1,000 People

Vandaag ben ik bezig geweest om doel nummer 60 van mijn Day Zero lijst te vervullen.

Het Imperfecte Resultaat

Met de hulp van zelfrijzend bakmeel, bakboter, suiker, ei en een beetje zout kneed ik een deegje en na wat boetseerwerk staan er zestien kattige kopjes op de bakplaat. De oven doet vervolgens een halfuur flink z’n best en daarna moeten de kattenkopjes even afkoelen en wennen aan hun nieuwe goudbruine kleurtje. ’s Avonds smeer ik er een laagje glazuur op en wanneer dat gedroogd is, probeer ik met chocoladeglazuur de kopjes expressie te geven (omdat onze schrijfstiften ‘opeens’ op waren). Dat is nog een hele klus, want het chocoglazuur is nogal wispelturig, ondanks mijn – al zeg ik het zelf – behoorlijk vaste hand. Dat resulteert dus in nogal eh.. vreemde expressies. Bijbehorende beelden:

Marieke kwam vandaag ook nog langs, natuurlijk met de auto, want ze heeft haar rijbewijs! :D En ze bracht mij naar de manege (: Dat was leuk. Dan volgt er nu wat paardengeblaat, wat eventueel door de ongeïnteresseerde lezer(es) geskipt kan worden.

Normaliter rijd ik op Igor, en na vier, vijf weken geen paard te hebben gereden, keek ik daar best wel weer naar uit. Toen ik langs de grote bak liep, vroeg Jolanda subtiel of ik misschien eens iets anders wilde proberen. Wat dan? Nou, Het Nieuwe Bonte Paard. Het paard dat zeven jaar is en nog maar nauwelijks driekwart jaar onder zadel. Eerste gedachte: eehh.. *shock* Tweede gedachte: nice! Dus, ik zoek de box van Variante/Fariante (als je het al zo typt, de naam blijft nog een beetje een mysterie), poets, zadel op en wil opstijgen.

Jolanda had al gewaarschuwd dat ze soms een beetje vervelend kon zijn bij het opstijgen, dus ik verwacht Igorfratsen, zoals rondjes lopen enzo. Variante begint inderdaad te lopen, ik neem de teugels wat op en op het moment dat ik in één beugel sta, begint ze weg te galopperen. Eigenlijk logischerwijs ‘stijg’ ik af en laat haar een rondje door de bak bokken en galopperen. Daarna vangen Jolanda en ik haar en longeren we haar even. Geen problemen meer bij het opstijgen. Ik heb heerlijk gereden, hoewel ik echt kon merken dat het, qua zadelmak zijn, nog een heel jong paard was. Ze was totaal niet stabiel, zwabberde en leek soms geen raad met haar eigen lichaam. Ook reageerde ze soms heel extreem op mijn hulpen, als of ze maar één versnelling had. Dat werd gaandeweg de les wel beter, hoewel ze wel steeds meer ging ‘stofzuigen’ (omdat ze nog zo jong is, heeft ze moeite om haar gewicht op de achterhand te krijgen, want dit vergt spieren en lenigheid, en loopt ze dus heel erg op de voorhand, waardoor ze haar hoofd ook naar beneden brengt). Uiteindelijk gingen we nog naar de buitenbak (ze liep voorop!) en heb ik zelfs een paar keer een sprongetje gewaagd. Het was pas de tweede keer dat ze sprong en ze keek één keer maar een beetje naar de hindernis. Wat een superpaard.

Nu zit ik alleen met het dilemma dat ik moet kiezen tussen Igor en Variante. Igor is een ontzettend lief paard, met veel ervaring, dat alles doet en geweldig springt. Dat is fijn, want ik houd van springen. Variante is een lief, jong, onervaren paard, waarvan de grenzen nog een beetje verkend moeten worden, maar waarvan ik veel kan leren. Probleem is dat wanneer ik van Igor af ga, het waarschijnlijk heel moeilijk zal zijn om ooit weer op hem te kunnen rijden. Dit omdat een meisje in de les na mij al een poosje op hem aast. Aangezien er ’s avonds ook al iemand op hem rijdt en hij maar twee uur per dag mag rijden, weet ik bijna zeker dat ik dan wel dag kan zeggen. Aan de andere kant, ik rijd nu volgens mij al drie of vier jaar op Igor, een beetje variatie kan ook geen kwaad.. Ik heb nog een hele week om te beslissen ^^

Nu is het bedtijd, want ik val om van de slaap.

Peace!

Geef een reactie

