When the leaves are falling, they turn to gold and brown.

Evanescence – Imaginary

Gisterochtend werd ik wakker en opeens was het er: mijn herfstgevoel.

Ik moest denken aan bomen met dieprode en knalgele bladeren, chocolademelk drinken, ’s avonds kaarsjes aansteken, de zekerheid van een warm en droog huis als je, verkleumd van het door de regen fietsen, thuiskomt en het eten van hutspot, boerenkool en andijviestamppot met vegetarische rookworst.

Maar ook aan binnen zitten terwijl het buiten stormt en regent  en een boek lezen, zonder je schuldig te voelen omdat je eigenlijk naar buiten zou moeten, onverwacht mooie en warme dagen met wandelingen door het bos, rood-met-witte-paddenstoelen en natuurlijk het eeuwige gevecht met de paraplu.

En toen bedacht ik me dat ik naar Heidebou wilde.

Noem me vreemd, noem nostalgisch of romantisch, ik zeg: herfst, kom maar op!

Peace!

PS. Ik ben in ieder geval al begonnen met het drinken van chocolademelk ^^

5 Reacties op “When the leaves are falling, they turn to gold and brown.

  1. Kan me er helemaal in vinden! Ook zoiets wat komt met de herfst (voor mij dan) herfstthee met chocolate chip cookies terwijl je het nieuwe seizoen van een gemiddelde net5 serie kijkt :) (Jammer genoeg is Gilmore Girls afgelopen, heel geschikt voor de herfst, dan New Englandse landschap).

    Eind van de maand ga ik voor een herfstervaring op Terschelling, altijd goed! Heerlijk, najaar!

  2. Herrufst! ik heb van de week al met mittens samen (ik onder het genot van home-made choco) uit het raam naar de regen zitten kijken ^^ Heerlijk!

  3. Hoera! Meer mensen met herfstgevoel ^_^

    @Ditte: Terschelling, leuk! Ik ben nog nooit op Terschelling geweest en dus ook niet in de herfst, maar wel op Vlieland en dat was ook hartstikke leuk (:

    @Anne: jaaa Mittens (en choco) :3 Onze katten hebben opeens een acute aanval van opschootzitteritus *grin*

  4. Vlieland is dan weer het eiland waar ik nog niet geweest ben – volgend jaar maar naar Into the Great Wide Open om daar verandering in te brengen :)
    Terschelling is een absolute aanrader (al werd ik laats ernstig teleurgesteld toen ik bij Netwerk hoorde dat 15% van de Terschellingers PVV gestemd had :|), prachtig eiland, vooral buiten het hoogseizoen ;)

    • Da’s dan wel weer een beetje een domper ja.. Maar oke, het kunnen verder nog wel hele aardig mensen zijn *positief* Mja, hoogseizoen.. volgens mij struikel je er dan vooral over de dronken mensen en Duitsers.. (‘:

Geef een reactie

