I can’t break out of this prison all alone.

Dream Theater – The Glass Prison

Vanmiddag keek ik naar Discovery Channel, om preciezer te zijn: naar How do they do it. Toevallig belandde ik midden in een aflevering die over de fabricatie van Heinz Tomatenketchup ging. Niet dat ik verder bijzonder geïnteresseerd ben in tomatenketchup – sterker nog: ik houd niet eens van ketchup – maar het nationalistische deel in mij weerhield me van zappen. Ik zag veel mensen met witte haarnetjes, witte jassen en blauwe zakjes met een inhoud die zó geheim was dat maar acht mensen op de wereld de ingrediënten wisten. En, tijdens de korte introductie van het plaatsje Elst en de fabriek, een man die met zijn zoontje achter op door de regen fietste.

Eigenlijk had die man met zijn zoontje en zijn fiets helemaal niets met de Heinz Tomatenketchupfabriek te maken, laat staan met How do they do it. Maar toch werd er minimaal vijf seconden op de man gefixeerd, inclusief inzoomen. Ik vroeg me af waarom. Zou dat nou typisch Hollands zijn, zo’n fiets? Of kwam dat door de regen? Of het feit dat het een man was? Wilden ze niet met kaas-, klompen-, of tulpenclichees aankomen en kozen ze daarom maar voor een fietsende vader? Tja. Ik weet het niet. Ik weet ook niet waarom het me zo intrigeerde. Ik weet wel dat ik blij ben dat ik niet als smaaktester in die fabriek werk. Want elke dag ketchup proeven gaat mij wat te ver.

Peace.

Een Reactie op “I can’t break out of this prison all alone.

  1. Lol, grappige opmerking. Wat men al niet doet om een programma interessanter te maken, zelfs een fietsende vader erbij betrekken, het gaat te ver! ;)

Geef een reactie

