Everything is never enough.

Indukti – No. 11811

Ik werd op straat aangesproken door een goede-doelen-jongen. Je kent ze wel: vlotte babbel, net iets te dicht bij je staan, uit het hoofd geleerd verhaaltje toonloos voordragen, totaal van hun apropos raken zodra je een (kritische) vraag stelt. Maar deze was wel aardig. Op één of andere manier kwam ter sprake wat ik in mijn vrije tijd deed. Dus ik zeg, onder andere, lezen. Jongen kijkt me aan als of ik een zombie ben. (En niet zomaar een zombie, een lezende zombie nog wel!)

Dat vond ik raar. Is het raar dat ik dat raar vind? Is het raar om lezen als hobby te hebben? Tuurlijk, ik had ook kunnen zeggen dat ik in m’n vrije tijd kickboks en dat ik ‘m wel eens zou laten zien hoeveel vrije tijd ik heb, door ‘m aan de kant te boksen en rustig verder te lopen naar de Hema, maar dat deed ik niet. Want ik vind lezen niet raar (en ik kickboks niet). Lezen is leuk. Ik lees eigenlijk zelfs te weinig, naar mijn eigen bescheiden mening. Wat betekent dat ik mijn vrije tijd dus eigenlijk teveel vul met kickassawesome bezigheden als progrock veteranen muziek zien maken, paardrijden en aardappelberen.

Conclusie: goede-doelen-jongen was gewoon raar. It’s not me, it’s you.

Peace.

PS. Extra bewijs voor de raarheid van goede-doelen-jongen: hij vond het raar dat ik studeerde (ooit gehoord van studentenstad Groningen?) en wist niet dat er zoiets bestond als een studie Nederlands (*zucht*). “Wat kun je daar nou mee worden dan?”

6 Reacties op “Everything is never enough.

      • Of het was allemaal gespeeld en onderdeel van een zeer geraffineerd plan om mij te pleasen, waardoor ik eerder lid zou worden van ‘zijn’ goede doel.. (dat overigens ‘Care’ was)

        • Nou, als ‘ervaringsdeskundige’kan ik vertellen dat dom spelen niet aangeraden wordt ;) Interesse tonen wel, dus dat zou de ‘wat kan je daarmee worden’ misschien nog verklaren… :p
          Maar wss gewoon dom dus ^^

          • Mja, oke, interesse tonen is goed, maar dit kwam er echt een beetje sneu en dommig uit :P (Misschien ligt het ook aan mezelf, want ik word altijd een beetje zenuwachtig van dat soort vragen, omdat ik dat zelf ook nog niet precies weet.. ^^”)

Geef een reactie

