Feel my hand through your glove.

Steven Wilson – Salvaging

Dit gaat een post over boeken worden.

Omdat boeken leuk zijn.

En aangezien ik net de literatuurbijlagen van vier kranten en twee tijdschriften uitgevoerig heb uitgeplozen, kan ik weer heel wat titels aan mijn Nog Te Lezen Lijst toevoegen. Namelijk:

  • De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst. Al was het alleen maar vanwege de geniale blotekontfietsfoto die bij de reportage over de verfilming van dit boek staat.
  • Door mijn schuld van Désanne van Brederode. Mooie naam.
  • Zwartewaterkoorts van Rascha Peper. Ik vind het een intrigerende titel en de recensie (die kopt met: “Rascha Peper is goed op dreef”) maakt me erg enthousiast. Doet me eraan denken dat ik ook snel moet beginnen in Wie scheep gaat, voordat de uitleentermijn wéér is verlopen.
  • Vissen redden van Annelies Verbeke.
  • Heren van de thee van Hella S. Haasse.
  • The Humbling van Philip Roth.
  • Dit is van mij van Saskia de Coster. (“Saskia de Coster is een van die auteurs die met elk boek beter worden. Die lijn zet ze met Dit is van mij voort: het is haar beste roman tot nu toe. Maar ze kan nog beter.”)
  • Het diner van Herman Koch.
  • Onzichtbaar (Invisible) van Paul Auster.
  • Ook al is het een jeugdboek, Kiek van Mariken Jongman.

En ik wil de film Fish Tank zien. Maar nu eerst! is er hoop van Renate Dorrestein (:

Kijk het spookje dan! Het doet me denken aan Mort.

Peace.

9 Reacties op “Feel my hand through your glove.

  1. Terwijl die blotekontenfoto volgens het boek niet echt accuraat is – ze moeten nml uiteindelijk allemaal een onderbroek aan, als compromis met de pastoor :) – zou in de film anders kunnen zijn, voor de sensatie, weet ik niet :)

    Er Heren van de Thee overweeg ik ook net om te gaan lezen, en Het Diner is een optie voor het volgende boek van mijn boekenclub.

    Leuk hè? Lezen/Boeken? :)

    • Hehe, dat zou kunnen.. De foto is in ieder geval wel een goede eye catcher :P

      Ik las laatst in een artikel voor mijn studie een heel verhaal over Heren van de thee, waarin eigenlijk werd gezegd dat het helemaal niet zo’n vooruitstrevend boek was waarin Nederlanders en Indiërs gelijkwaardig naast elkaar werden gezet. Nu kwam in het bijbehorende college ook naar voren dat een neutraal standpunt een hele moeilijke, zo niet onmogelijke, opgave is, maar oke. [einde quasi-intelligent studieblaat] Ik besloot dat ik daar zelf maar eens over moest oordelen en nu Oeroeg weer zoveel aandacht krijgt, dacht ik er opeens weer aan ^^ Over Het diner heb ik veel gehoord, van “fantastische” tot “saai en inhoudsloos”. Ik ben benieuwd ^^

      Conclusie: boeken en lezen for the win! Ik word altijd helemaal enthousiast van recensies en boekwinkels. En ook lichtelijk depressief, omdat ik ze nooit allemaal kan lezen..

Geef een reactie

