I get a thousand hugs from ten thousand lightning bugs.

Porcupine Tree – Kneel and Disconnect

Vandaag heb ik voor het eerst een promotie van iemand bijgewoond. Oorspronkelijk zou ik college hebben op dat tijdstip, maar onze docente wilde graag naar deze promotie, want het betrof een goede vriendin van haar. Dus nodigde ze ons uit om ook te komen kijken naar de promotie van Nini Hoiting, omdat het onderwerp (meertaligheid onder doven) ons Toegepaste Taalwetenschapstudenten waarschijnlijk wel aan zou spreken. Uiteindelijk waren alleen ik en een ander meisje van college aanwezig, maar dat ter zijde.

Het was al bijzonder om in de Aula van het Academiegebouw te zitten, een over the top gedecoreerde zaal, die op één of andere manier toch smaakvol was. Maar vanwege het onderwerp van het proefschrift, waren er ook veel dove mensen aanwezig. Daarom hingen er grote schermen, waarop om de beurten een Nederlandse en Engelse doventolk op te zien waren. Ik moet bekennen dat ik op bepaalde momenten meer naar de tolken heb gestaard, dan heb geluisterd naar de vragen en antwoorden. Het was een leuke, interessante ervaring en ook leuk om te ontdekken hoe het er nou allemaal aan toe gaat tijdens zo’n promotie: heel plechtig en punctueel.

Daarnaast nog een random mijlpaal: vandaag heb ik twee keer mijn kabelbreihulpnaald gebruikt en het resultaat mag er (op een klein foutje na) zijn, al zeg ik het zelf! Ik ontdek weer hoe leuk breien is ^^

Dat was het voor nu. Ik heb Grey’s Anatomy gekeken. Ik kan gaan slapen.

Peace.

 

2 Reacties op “I get a thousand hugs from ten thousand lightning bugs.

Geef een reactie

