“I was hiding under your porch, because I love you.”

Radiohead – Scatterbrain (As Dead As Leaves)

Zo. Hectisch, maar, over het algemeen, leuk weekend achter de rug. Highlights:

  • Op donderdag (mijn weekend begint voor m’n gevoel vaak op donderdag) met Tim ein-de-lijk Up gekeken. Het was alle maar-jij-zag-hem-wel-in-de-bios-en-ik-niet-verdorie-frustraties zeker waard! Super lief, schattig, hilarisch, mooi en ontroerend.
  • Minder leuk was overigens dat ik die ochtend, vlak voordat ik naar college moest, ontdekte dat m’n fiets gejat was. Ik berust in mijn lot. Ik kan blijkbaar niet lang de eigenaar van één en dezelfde fiets blijven.
  • Vrijdag ging ik naar de kapper, waar mijn haar, dat nodig een knipbeurt nodig had, vakkundig geknipt werd.
  • Ik bedacht mijn laatste gedichten en/of schreef deze uit en plakte nog iets aan m’n surprise voor Tims moeder:

  • Persoonlijk ben ik er behoorlijk trots op en weet ik zeker dat dit mijn meest arbeidsintensieve surprise ooit was. Voordat iedereen zich afvraagd wat geen-paardenliefhebber-Yolanda nu met een rood paard moet, zal ik dat eens even haarfijn uitleggen. Blijkbaar ben ik niet de enige die graag naar Finland gaat en een voorliefde voor het noorden heeft. Daarom maakte ik voor haar het nationale symbool van Zweden (haar favoriete noordelijke land, volgens Tim), net zoals wij hier klompen, molens en Delfts blauw hebben. En het nationale symbool is: een handbeschilderd Dala paard!
  • Zaterdag verfden ik en m’n moeder m’n haar weer opnieuw paars, omdat dat er al behoorlijk uitgespoeld was. Daarna had ik een nervous breakdown (ik schijn niet de enige te zijn geweest rond dat tijdstip) en besloot ik te gaan breien. Wat goed hielp.
  • Ik werd door een mysterieus zwart aka regenboogkleurig busje opgehaald om in Leeuwarden met Tims familie Sinterklaas te gaan vieren. Het was hartstikke gezellig (en druk! Maar geoorloofd druk), ik kreeg leuke dingen en het eten was heerlijk (:
  • Na een hele slechte nachtrust werd ik naast Tim wakker, want hij zou op zondag samen met ons en tante Rinske Sinterklaas vieren. De viering dreigde in het water te vallen, doordat Franka meende dat ze andere plannen had en de boel een beetje escaleerde. Franka boos, Margje boos, mem boos, Tim hulpeloze buitenstaander. Maar na een paar uurtjes middagslaap, heerlijk geurende soep, brood en salade en een enthousiaste tante, zag de wereld er al weer heel anders uit.
  • De goedheiligman had ons goed bedeeld en toen Sinterteun aka Esther ook nog stiekem aanbelde en pakjes bracht, was het feest compleet! (Trouwens een erg komische situatie: onze buurvrouw Esther bracht traditiegetrouw altijd de pakjes, toen m’n zusje en ik nog geloofden en dat deed ze dit jaar dus weer, alleen liep als-een-hondje-Esther-volgende-Teun inderdaad.. achter Esther aan. Dus, wij doen de deur open “Oooooh, van wíé zou dít nou zijn?!” en zien Teun even aan de pakjes snuffen, om daarna snel naar onze achtertuin te trippelen, waar Sinteresther haar verschuilde (“: Heerlijk beest.)
  • Ik zal niemand vermoeien met het beschrijven van mijn brede scala aan cadeaus (man! ik ben nog steeds verbaasd!), ik zeg alleen dat ik er veel leesvoer bij heb gekregen :3
  • Als extra cadeau kreeg ik vandaag een berijmd smsje van Tim, dat ik zaterdag met zijn moeder mee mag naar de toneelbewerking van Heren van de thee van Hella S. Haasse. Vandaag snel even het boek gehaald uit de LB: een goed excuus om te lezen!
  • Zaterdag is m’n moeder jarig. Wow. Even vergeten. Nog maar even langs de servieswinkel om twee Iittala borden te kopen.

Peace.

5 Reacties op ““I was hiding under your porch, because I love you.”

    • Ik had het door ^^

      Mja, met duur slot en al >.< Ik snap het niet, want ik heb een rondje door onze buurt gelopen en er staan ook gewoon fietsen zonder slot, of met alleen een gewoon, simpel standaard slotje.. En ik begin nu steeds meer aan mezelf te twijfelen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik m'n fiets niet op slot heb gedaan..

      • Nah, je hebt hem vast op slot gezet… en tja, hij is nu weg dus je zal het nooit weten

        Ik had nog gezegd dat je hem aan het hek moest vastmaken! (Dat had een andere reden, hij viel steeds om, maar goed..) Luisteren HO MAAR! :P
        Anyway, je woont in Groningen… Als je fiets daar nooit wordt gestolen, heb je of een niet-fietsend barrel (alsin: zonder zadel of maar 1 wiel ofzo) of een heul goed slot.

        Ik had je graag mijn oude fiets willen lenen, maar die is eindelijk gesloten/opgehaald door de gemeente.. Dusjah..

        • Mwah.. ls ik ‘m op slot heb gezet, heb ik ‘m ook vastgemaakt aan het hek.. M’n vader vertelde dat een leraar van zijn middelbare school van vroeger de helft van z’n stuur af had gezaagd, want hij fietste toch altijd met zijn schooltas in z’n linkerhand. Dat is ook een manier (‘:

Geef een reactie

