I wanna speak in a language that they’ll understand.

Anderhalf uur geleden heb ik me voor mijn tv geïnstalleerd en geluisterd naar de breed uitgesponnen – breeduit gesponnen? –  dicteezinnen van Gerrit Komrij, die Philip Freriks en Martine Tanghe voorlazen. Ondanks alle samenstellingsmoeilijkheden en hoofdletterdebacles kan ik toch, met gepaste trots, melden dat ik (slechts) 27 fout had! Gezien mijn uiterst zielige verleden met koppeltekens en ander grut, ben ik hier zelf aardig tevreden mee. Natuurlijk waren er een paar stomme flaters, zoals ‘internet’ met hoofdletter (hypercorrectie) en ‘eau de toiletteje’ gewoon met ‘tje’.

Daarnaast ben ik vandaag bezig geweest met een low budgetcadeau voor Franka’s verjaardag. Ik wil haar een cd geven met nummers die ze nog niet kent en waarvan ik denk dat ze ze leuk vindt. Het is alleen erg moeilijk een keuze te maken uit de ruim 3600 nummers die ik momenteel op mijn computer heb staan.

Franka’s playlist

Wat je daar ziet in zwarte letters is al de derde selectie. Hmm. Misschien moet ik toch maar twee cd’s maken. Al lijkt zelfs dát me al een hele klus :P Nog een paar random blije gedachten:

  • ik wed dat, zodra ik vrijdag thuiskom, ik verhalen ga horen over schaatsen, óf dat m’n vader zegt dat we op de Blaugerzen kunnen schaatsen, YES!
  • het is heerlijk koud buiten en het licht is ’s ochtends zo mooi
  • ik heb zo’n zin in het jaarlijkse oliebollenbakritueel!
  • ik voel me heel creatief met m’n zelfgemaakte kerststerren en kerstkaarten (halloo Day Zerodoel!)
  • ik ga deze week eindelijk Wie scheep gaat uitlezen, ik voel het.

Peace!

Een Reactie op “I wanna speak in a language that they’ll understand.

  1. Wow wat veel nummers! Maar wel goeie ^^ Kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen is… Heeft ze al nummers hiervan op cd staan? dan kan je die nml al weglaten ^^ En als je per artiest niet meer dan 1 nummer doet moet je ook al wat schrappen :)

    Jeey voor schaatsen!!

Geef een reactie

