Tik. Tik. Tik. Tiktiktiktiktik. Tik. Tik. Tik. Tiktiktiktiktik.
*wordt wakker*
“NEE!”

Dat was zo ongeveer mijn reactie vannacht, toen ik weer eens wakker werd van water dat uit m’n plafond lekte. Het was per slot van rekening alweer een tijdje geleden, dus waarom ook niet. Ik legde er maar een trui onder en probeerde verder te slapen, ook toen het water op een gegeven moment meer stroomde dan druipte. Om een uur of vijf brulde m’n zusje het hele huis wakker, want het water stroomde letterlijk langs één van haar wanden naar beneden. Ik zou willen dat dat overdreven omschreven was, maar helaas is het niet zo. Met handdoeken en stukken plastic werden bezittingen zoals laptops gered en toen probeerden we allemaal weer verder te slapen.

M’n vader vanochend het dak op, iets met een bevroren regenpijp, iets afgebroken, iets slechte afwatering, iets “Ik heb geen idee hoe dát dan kan”. Ondertussen is m’n hele bed ook natgedrupt en gaan we straks gezellig naar het verplichte kerstdiner. Allemaal uitgeslapen, met een goed humeur, terwijl er smakelijk eten op ons te wachten staat. I wish.

Geef een reactie

