Better find out where they want you to go.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een post heb gemaakt die grotendeels uit tekst bestaat, dus dat ga ik nu even doen ^^

Maandag heb ik m’n vierde autorijles! Ik heb er zin in, ik zal voor het eerst bij m’n kamer worden opgehaald. Eerst begon ik steeds met rijden bij de rijschool, maar ik heb nu wel genoeg vertrouwen om in het centrum te beginnen. Afgelopen les ging heel goed, ik ben er nog steeds enthousiast over (: Verschillende rotondes zonder lichte paniek rondgereden, file geparkeerd, geen kleine, onvoorspelbare kindjes op fietsen in woonwijken omvergereden, gekeerd, de ring van Groningen op- en afgereden, 4569874 stoplichten overleefd, I was there, it happened.

Daarnaast had ik afgelopen donderdag had ik een afspraak met m’n scriptiebegeleidster. Het was een prettig gesprek, wat ik ook wel nodig had, want vorig week kwam ik ‘lichtelijk wanhopig’ binnen. Ik stapte ook volledig gemotiveerd in de trein naar Leeuwarden. Ik moest naar Tresoar, het Fries letterkundig museum, omdat ik gegevens voor m’n corpus moest, en nog steeds moet, verzamelen. Na flink wat catalogusspeurwerk, kreeg ik een stel knipselmappen met heel veel juryrapporten. Mijn onderzoek gaat namelijk over het functioneren van de Fedde Schurerpriis (overheidsprijs voor Friese debutanten) in het Friese literaire veld. Daarvoor moet ik weten aan welke eisen een boek moet voldoen, om een prijs toegekend te krijgen, hoe het overheidsbeleid met betrekking tot prijzen in elkaar steekt, welke kritieken er in literaire tijdschriften worden geuit, etc. De komendeweek zal ik hoogstwaarschijnlijk vooral spenderen aan het analyseren van de gegevens die ik tot nu toe heb. *gemotiveerd*

Owjah, gisteravond gingen Esther, RenΓ©, m’n moeder en ik naar de opening van de uilententoonstelling ‘Nachtbrakers‘. We waren min of meer VIP’s! Het begin van de avond werd gevuld met een welkomswoord en discussie tussen een valkenier en een politieman over het houden van uilen in dierentuinen of door particulieren en het mee laten doen van uilen aan shows. Daarna vertelde een bevlogen uilenman (haha, bevlogen – uilenman) in het kort nog iets over de verschillende uilensoorten. Toen werd de tentoonstelling geopend en konden we deze ook gaan bekijken. Een leuke verrassing was dat er ook een deel van de tentoonstelling aan uilenexcursies was gewijd, en dat daar een foto van ons excursiegroepje bijstond! De uitstalling was echt de moeite waard, het zag er verzorgd uit en de informatie was goed te behapstukken; toch zeker een aanrader (:

Nog even wat random feiten:
– ik at deze week drie ijsjes, want het weer voelt lenteachtig
– tijdens dit lenteachtige weer heb ik bijna mijn eerste want afgebreid
– er bestaan heel veel schattige soorten vogelhuisjes, als ik de LC mag geloven
– m’n handen ruiken naar knolselderij

Peace!

Geef een reactie

