The dark of the matinee is mine.

Porcupine Tree – Smiling Not Smiling

Nadat ik Tim laatst Het Voordeel van Video van Spinvis liet luisteren, bedacht ik me dat de tekst zich uitstekende leende als vragenlijstjespost. Bij deze.

  1. Bent u graag alleen?
    Ik ben graag alleen, maar ook graag in het gezelschap van aardige mensen. Een goede balans tussen beide.
  2. Zijn de zaken geregeld?
    Voor vandaag zijn de zaken wel weer geregeld. Ik zie proposal, rijschool, presentatie (–> mailen) en Fries (idee + beginnen vertaling) in m’n agenda staan en dat is allemaal netjes afgewerkt.
  3. Bent u een ochtendmens?
    Ik ben nogal een ochtendmens, ja.
  4. Hoe zou u graag heten?
    Vroeger wilde ik altijd Amanda heten. In sommige tijden Amanda Leontien. Mijn zusje wilde altijd Margje heten. Maar nu ben ik wel redelijk tevreden met mijn naam. Hij is vrij uniek, ik hoef niet continu de spelling uit te leggen en het is niet beschamend als ik 85 ben.
  5. Slikt u nogal veel, in het algemeen?
    Ik slik in de meeste gevallen bijzonder weinig op het gebied van woedebeheersing, maar dat verschilt ook weer per situatie en persoon. Ik slik wel nogal veel voedsel (door).
  6. Heeft u vrienden zonder auto?
    Jazeker. Ik betwijfel zelfs of ik vrienden heb mét een auto.
  7. Werkt u niet snel, maar wel volgens de regels?
    Ik werk niet zoveel, maar als ik werk, werk ik snel als bevangen ben door een werkbui (dat komt niet zo vaak voor). Regels?
  8. Waar bent u tegen?
    Ik ben tegen olierampen, het eten van dieren, mensen en dieren pijnigen en bedorven voedsel. En lekke fietsbanden.
  9. Gaan de dagen te snel?
    Afgelopen week niet altijd, maar nu wel weer een beetje.
  10. Of is het u om het even?
    Niets is mij om het even. Nouja, dat is niet waar.
  11. Komt u vaak te laat?
    Jazeker, maar het wordt beter. Ik denk dat ik steeds beter word ik haastig zijn en opschieten.
  12. Speelt u dan de clown?
    Ik heb haar in de kleuren van de regenboog.
  13. Mist u iemand die al weg is al heel erg lang?
    Soms wel.
  14. En valt er dan soms regen?
    Soms valt er wel eens regen, ja.

    Ik ken de kamer waarin u woont
    En als u huilt aan de telefoon
    U danst zo mooi soms, dat zie ik ook
    Dat is het voordeel van video

  15. Schrijft u ’t liefst met blauw?
    Eigenlijk wel, hoewel blauw, rood of donkergroen ook wel eens leuk is, ter afwisseling.
  16. Eet u nooit op straat?
    Ik at laatst nog op straat.
  17. Denkt u vaak aan geld?
    Hangt ervan af. Soms iets te weinig, soms iets teveel.
  18. Of aan iemand van de zaak?
    Nee, want er is geen zaak.
  19. Vind u oesters geil?
    Ik vind oesters echt goor.
  20. Bent u redelijk bang?
    Ik ben heel dapper. Maar vaak ook behoorlijk bang. Het is een perfecte combinatie.
  21. Droomt u vaak nog van het ziekenhuis, en hoe komt dat dan?
    Ik droom van vanalles, maar niet van het ziekenhuis. Ik denk dat dat komt doordat ik niet bijzonder veel spectaculaire herinneringen heb aan het ziekenhuis. Bloedprikken en amandelen laten verwijderen is niet echt revolutionair.
  22. Of wilt u dat niet weten?
    Natuurlijk wil ik weten waarom ik ergens niet van droom. Is het trouwens niet ‘over dromen’? Of is dat een Friesisme?

    Ik ken de kamer waarin u woont
    En als u huilt aan de telefoon
    U danst zo mooi soms, dat zie ik ook
    Dat is het voordeel van video

Peace!

Ik ken de kamer waarin u woont
En als u huilt aan de telefoon
U danst zo mooi soms, dat zie ik ook
Dat is het voordeel van video
Een Reactie op “The dark of the matinee is mine.

  1. Volgens mij kun je dromen over dingen en dromen van dingen. Maar in mijn hoofd droom je als je slaapt OVER dingen en als je dagdroomt van dingen. Ofzo.

    Spinvis is cool.

Geef een reactie

