It’s raining on the streets of New York City.

Dream Theater – Trial of Tears

In navolging van The Dainty Squid besloot ik ook regenboogcupcakes! te bakken! Na de jacht naar voedselkleurstof volgde een geslaagde bakmiddag. Veel foto’s, speciaal voor Franka!

Nadat ik de muffinmix had gemaakt, verdeelde ik het beslag zo goed mogelijk over vijf verschillende bakjes en mixte ik er rode, oranje, groene en blauwe kleurstof door. Daarna lepelde ik voorzichtig laagje voor laagje de papieren houdertjes vol. (Hebben die houdertjes eigenlijk ook een naam?) Dat was overigens een behoorlijk tijdrovend werkje, want ik wilde eigenlijk niet dat de laagjes gingen mengen. Daarna schoof ik de cakejes de hete oven in.

Eenmaal uit de oven zagen ze er zo uit. Uit een snelle smaaktest door Tim en mij bleek dat ze ook nog eens lekker smaakten! Het gekke was dat we beide dezelfde associatie hadden: waar kleurtjes zijn, is ook smaak. Zo was ik er eerst van overtuigd dat het rode beslag naar rode bes smaakte. Onzin, want het was puur chemische kleurstoftroepje en neutrale muffinmix (‘:

Toen was het tijd voor topping! Roomkaassinaasappel en sprinkles, voor het extra regenboogeffect. En zo zagen ze er vanbinnen uit.

YUM.

Peace.

Geef een reactie

