What will you do when all love gives up on you?

The Feeling – I Thought It Was Over

Ik vind deze reclame van Burger King zo vreselijk en ongepast:

  1. De ‘kip’ is de reclame is geen kip, maar een haan. Bij mijn weten worden alleen kippen vetgemest en opgegeten. Haantjes worden als schattige pluizebolletjes meestal geëlektrocuteerd.
  2. Het punt van de reclame is blijkbaar dat Burger King alleen maar slimme hanen (kippen) van hoge kwaliteit doodt en grillt. Als die hanen (kippen) zo slim zijn, waarom zou je dan zo banaal zijn om ze te doden en op te eten? Laat ze lekker rubix cubes oplossen.
  3. Ik weet dat fastfoodketenreclames vaak bol staan van de hypocrisie of overpositiviteit (misschien wel een kenmerk van reclames), maar ik stoor me er bij deze reclame gewoon heel erg aan. Noem me een zeur of wat dan ook, maar als ik hier naar kijk, moet ik meteen denken aan de gruwelijk praktijken die in Jonathan Safran Foer’s Dieren eten worden geschetst. Daar word een mens niet gelukkiger van.

Peace.

Geef een reactie

