Unless, of course, you’re copying me, ‘cause that gives you individuality.

Kingfisher Sky – One More Day

Vandaag was er bazaar in Oudemirdum. Het dorpshuis was propvol mensen, kaarsen, jam, oranjekoek, spelletjes, kransen en andere leukheden. En ik was er ook, samen met m’n moeder. Vorig jaar waren we er toevallig beland, toen we vakantie vierden in Oudemirdum. Het was er weer heel erg gezellig. Er werden allerlei handgemaakte spulletjes verkocht en de winst kwam ten goede aan de kerk van het dorp.

De meeste spulletjes worden gemaakt door zestigplussers. Een mevrouw vertelde vorig jaar dat ze geruime tijd voor de bazaar wekelijks bij elkaar komen, om dan te gaan werken aan nieuwe artikelen. Iedereen gebruikt zijn eigen kwaliteiten. Er zijn een paar dames die goed kunnen breien en haken (plastic, papier, touw, repen zeil, etc.), een ander kan goed bloemschikken en de partner van weer iemand anders kan goed figuurzagen. Daardoor krijg je een heel gevarieerd aanbod.

Op het bordje bij de ligboxstal stond: “Boer worden met deze ligboxstal? het kan al voor €17,50!”

We hebben ook nog meegedaan aan de verloting – je kon een doos oranjekoek winnen! – maar helaas..

Peace!

PS. Ook mijn oude Space is verplaatst. Ik wilde ‘m al een tijdje overzetten naar een WordPressblog, maar kon NERGENS vinden hoe je van je Space een XML-document kon maken. Toen was het hé-we-gaan-je-Space-opheffen-snèèèl-mailtje erg welkom (: Mijn nieuwe oude blog is hier.

5 Reacties op “Unless, of course, you’re copying me, ‘cause that gives you individuality.

    • Haha, ja, ik wilde weer eens iets anders ^^ Ik weet nog niet zeker of het zo blijft hoor..

      En als je naar je Space toegaat dan? Ik kreeg een openingsscherm te zien met de opties die ik had, plus uitleg.

  1. Pingback: Bazaar | speedingblackrain·

Geef een reactie

