Dude, we’re getting the band back together!

Phineas en Ferb. Tv-entertainment voor jong en oud. Wanneer ik tv kijk, zap ik vaker dan gemiddeld even naar Disney XD, om te kijken of toch niet misschien.. je weet maar nooit.. misschien heb ik die nog niet gezien.. oh toch wel.. – te kijken naar de wonderbaarlijke uitvindingen van het duo. Ik zal het maar eerlijk bekennen, ook als ik de aflevering al vijf keer eerder heb gezien. Afgezien van het feit dat herhalen goed is, blijft een aflevering gewoon leuk. De grapjes voor vooral jonge kinderen vervelen niet gauw, de dubbele laag voor oudere kijkers blijft leuk. De strijd tussen Doofenshmirtz en “Oh-daar-ben-je-Perry”, Candace die in een negentiende-eeuwse hysterie-aanval schiet en de immer fantasierijke verdwijningen van uitvindingen: één groot feest.

Maar het zijn toch vooral de liedjes die zich diep in de krochten van je brein nestelen. Liedjes die je mee wilt zingen, waardoor je mee moet gaan swingen, terwijl je eigenlijk het liefst op de bank blijft zitten. Liedjes die je op willekeurige momenten fluit op de fiets. Mijn favoriete liedjes komen uit de aflevering waarin de band Love Händel weer samenkomt.

Hier de bassist, Bobby. (“Who are these little people..?”) En “Well-it’s-only-my-life”-Danny.

Ha. Ik zag je voet wel bewegen op de maat, hoor.

Peace.

PS. De Nederlandse versies zijn trouwens ook heel goed (:

Een Reactie op “Dude, we’re getting the band back together!

Geef een reactie

