I was born to destroy you.

The Raconteurs – Consoler of the Lonely

Nieuwe schoenen!

(:

Tim en ik gingen vandaag naar de World Press Photo en Zilveren Camera tentoonstelling! Toen ik laatst het Harmoniegebouw binnenliep, kreeg ik een flyer in m’n handen geduwd. En eigenlijk leek het me heel leuk! Het was ook heel leuk – hoewel leuk misschien niet het juiste woord is. Er waren nogal wat gruwelijke foto’s bij, van mensen onder het bloed, zonder ogen of andere lichaamsdelen en zielige achtergrondverhalen. Er was één foto van een meisje waarvan alleen haar gewonde hoofd boven een berg puin uitstak; behoorlijk creepy en verdrietig. Veel foto’s van demonstraties, maar ook van sportmomenten, verontreinigde sinaasappels en pinguïns. Veel foto’s besloegen momenten die ik alweer was vergeten – zoals bijvoorbeeld de ramp op Koninginnedag vorig jaar. Overigens had één van de foto’s op die dag genomen de Zilveren Camera gewonnen: de beste persfoto van Nederland. Bij deze tentoonstelling was ook een korte reeks over ‘Healthy Ageing’. Er was een reeks foto’s te zien van een aantal (redelijk fanatieke) ouderen, die in een tehuis spelletjes aan het spelen waren. Rummikub, sjoelen, kaarten, dammen. Dat was zo leuk om te zien (:

Tussendoor gingen we theedrinken en taart eten bij Granny’s, want met onze passse-partout kregen we gratis thee! Gratis is bijna altijd goed. Ik was vergeten hoe gezellig en sfeervol Granny’s is. En nu wil ik appeltaart met pecannoten en maple syrup maken.

Morgen start mijn tweedaagse congres over middlebrow. Ik heb er best wel zin in; de lezingen lijken me heel interessant. En er komen veel sprekers waarvan ik literatuur heb gelezen en werk van moet gebruiken voor mijn onderzoek. Het is altijd leuk om die mensen ook in het echt te zien en te horen spreken.

Owjah, en ik moet nog steeds nadenken of ik naar Lowlands wil dit jaar. WIE WIL ER OOK NAAR LOWLANDS?! Ik weet het nog niet. AAHH. Dilemmaaaaa.

Anyway, deze nagellakcreatie droeg ik vandaag, ik vond ‘m best wel awesome. Speaking of awesome, ik keek zonet de laatste aflevering van seizoen 1 van HIMYM en ik vind Marshall ZO zielig wanneer ie op de stoep in de regen zit en Ted Lily’s verlovingsring laat zien.

Peace!

Geef een reactie

