The sky could fall on me.

Oké, na al dat overvloedige kersteten en die grooooote berg oliebollen die ik had verorberd, was het wel weer tijd om wat gezonder te gaan eten. Mijn gewoonte om minimaal twee stuks fruit per dag te eten was wat op de achtergrond geraakt en mijn zuivelafname ook. En toch – maandag kwam ik na een dag studeren in de UB redelijk geradbraakt* thuis en het enige dat ik wilde doen was iets bakken. Gelukkig had Tim lowfat muffins uitgezocht die ook nog eens super lekker waren! Yum. De perfecte manier om uit een oliebollendip en/of -overvloed te komen.


Yoghurtmuffins met citroen

Dit recept is voor twaalf muffins.

You’ll need:

  • 230 gr. bloem
  • 175 gr. zeer fijne kristalsuiker
  • 1 eetl. geraspte citroenschil
  • 1 eetl. geraspte sinaasappelschil
  • 1 eetl. geraspte limoenschil
  • 1 eetl. bakpoeder
  • snufje zout
  • 250 ml. magere yoghurt
  • 125 ml. zonnebloemolie
  • 1 losgeklopt ei

En vervolgens:

Verwarm de oven voor tot 200 ºC. Doe vormpjes in een bakvorm of vet een muffinbakplaat in.
Roer in een kom de bloem met suiker, citrusschillen, bakpoeder en zout door elkaar. Klop in een grote kom de yoghurt, olie en ei met een handmix, tot alles goed is vermengd. Spatel het bloemmengsel erdoor tot alles net is vermengd. Schep niet te lang.
Schep het beslag in de vormpje. Bak de muffins 20 minuten. Neem de bakplaat uit de oven en laat hem 5 minuten staan. Neem de muffins eruit en serveer ze warm.

Of koud, want koud zijn ze ook lekker.

Peace!

*Etymologische funfact: vroeger betekende ‘radbraken’ iemand (dood)martelen door hem op een rad te leggen en de ledematen te breken.

3 Reacties op “The sky could fall on me.

    • *grijns* Ik had eerst aanhalingstekens om fun, maar voor het horroreffect liet ik ze achterwege :P En dat moet je zeker doen, want ze zijn lekker en bovendien supersimpel om te maken! (tenminste, als je een goede rasp hebt en toevallig hadden Tim en ik net een nieuwe rasp bij de Hema gekocht, dus toen was het inderdaad heel simpel)

Geef een reactie

