Before the leaves have fallen.

Dream Theater – The Mirror

Voortbordurend op mijn vorige schaatspost: op Tweede Kerstdag hadden m’n moeder en ik ’s ochtends geen verplichtingen en dus besloten we richting Broek, Eagmaryp (Engelse Wiki; OMG!) , Goeïngaryp en Terkaple te schaatsen. Een ronde die ik vroeger – toen ik nog een klein Margjetje was – ook schaatste. Het had alleen de afgelopen jaren niet lang genoeg en/of hard genoeg gevroren om er te schaatsen.

Anyway, het was het mooiste weer van de wereld én we kwamen buurvrouw Esther en buurman René ook nog tegen. Omdat ik houd van foto’s, zijn hieronder foto’s te bewonderen van deze zeer prettige en wonderschone schaatstocht :] Het gaf een bijzonder gevoel om langs vastgevroren boten te schaatsen. We konden probleemloos onder alle bruggen doorrijden, behalve die bij It Hearesyl (de brug naar het Snitsermar; richting Terherne). Daar werd een wak opgehouden door één moedige eend en moesten we over de weg klunen, wat ook wel weer een beleving op zich was. In het begin van het Snitsermar was het ijs wat gaan kruien, maar voor de rest was het prima schaatsbaar!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Peace!

Geef een reactie

