All the things that bring the idiots joy.

De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik nogal veel droom ’s nachts en de meeste dromen ook nog eens onthoud. Degene waar ik ’s ochtends wakker naast  word (vrijwel altijd dezelfde persoon) moet met z’n slaperige hoofd regelmatig luisteren naar wat er zich ’s nachts in mijn hoofd heeft afgespeeld. En wordt ook nog eens geacht interesse te tonen.

Deze keer ging het over schoenen. Ja, je las het goed: SCHOENEN! *flauwe inside-joke*

In het echte leven was ik vorige week woensdag de stad ingegaan met Tim, met als doel het kopen van een nieuw paar schoenen. Voor hem. Bij de London hadden ze leuke DC’s, maar niet in zijn maat. Gelukkig konden ze besteld worden. Vrijdag zou er worden gebeld. Anyway, ik kreeg vrijdag een blij smsje, over nieuwe, zwarte DC’s.

In mijn droom had Tim geen zwarte DC’s, maar bruine DQ’s aangeschaft. Ik was geschokt! Ze waren zo lelijk! En ze leken op Teds cowboyboots! Yup, dit is een gay couple dat ze uitcheckt. Het feit dat het cowboylaarzen waren, was nog niet het ergste.. maar er zaten hakken onder. Flinke hakken, van een centimeter of tien. In mijn droom paradeerde er trots mee rond en ik wist niet hoe ik het had.

Daarna droomde ik dat ik de Elfstedentocht won. Het was wel een hele bijzondere Tocht der Tochten (en niet alleen omdat ik ‘m won). Zo waren er nauwelijks deelnemers, behalve ik, wat onbekende mensen en wat mensen van mijn basisschool. (Die komen de laatste tijd steeds terug in m’n dromen; misschien wordt het tijd voor een reünie?) Het was ook een verrassend korte tocht. Ik hoefde maar een paar rondjes te schaatsen. Die gingen wel langs allemaal vreemde huizen met rommelige voor- en achtertuinen. Op een zeker moment was ik de weg kwijt. Ook moest ik klunen over een meterslang houten hek. Toen ik dacht dat ik  niet meer kon winnen, was m’n vader ook opeens aan het schaatsen. We klommen over een hek heen, om op een kanaal te komen, maar het leek net of het ijs niet hield. Er lag allemaal water op en aan de randen was zelfs niet eens ijs meer. Er was een man die fanatiek op het ijs stond in te hakken, waar m’n vader boos om werd. Ik besloot verder te schaatsen en na een massive eindsprint won ik. Toen werd er een bankje naar me vernoemd. Dat was cool. Overigens hoefde ik geen stempels te verzamelen.

Tot zover de nachtelijke avonturen in mijn hoofd.

Peace!

2 Reacties op “All the things that bring the idiots joy.

Geef een reactie

