I will have a thousand dreams.

Tralalalalaaa..

Wat zal ik blij zijn wanneer deze week voorbij is. De werkweek dan. Afgelopen maandag was de deadline voor het inleveren van mijn Literaire Instituties artikel. Ruim voor 17:00 was ik al klaar (11:30 ongeveer; netjes toch?) en legde ik mijn werk in een postvakje. Ik heb er sindsdien elke nacht over gedroomd. Nachtmerrie-achtige dromen. Vreselijk. Allemaal spelfouten, overal rode strepen, grote kruizen, keihard gefaald. Die innerlijke onrust ligt waarschijnlijk aan het feit dat het mijn meest “intellectueel uitdagende” college tot nu toe was. “Intellectueel uitdagend”, dat klinkt goed. Totdat alles wat je opschrijft voor je gevoel niet goed is. Want dat maakt je alleen maar onzeker. Mij tenminste wel. Aaaanyway, ingeleverd is ingeleverd.

Vrijdag staat de deadline voor mijn andere onderzoekscollege: Literatuur en Psychiatrie. Dat artikel had ik een beetje aan de kant geschoven, om me zo volledig te kunnen richten op Ritter, Ter Braak, Bourdieu en andere institutionele figuren. Wat betekent dat ik nu nog even heel hard moet werken om alles netjes af te ronden. Ik vind mijn onderwerp nog steeds heel erg leuk en interessant – soms iets te leuk en interessant, met als resultaat heel veel schrapwerk. Gelukkig is mij zonet een hart onder de riem gestoken door Janouk, die bekende dat ze nog lang niet zover was als ik. Ik hoef per slot van rekening alleen nog maar het laatste deel van mijn conclusie te schrijven, mijn tekststructuur wat te herconstrueren en checken op foutjes en niet-lopende zinnen. Hoop ik. En na het inleveren… vrijheid blijheid!

Daarnaast zijn Tim en ik van plan om vrijdag naar het studentenprotest in Den Haag af te reizen. Ik ben er alleen nog niet zoveel mee bezig als ik misschien zou moeten zijn. Zo bedacht ik me bijvoorbeeld zonet opeens dat we misschien een spandoekposterachtigiets moet hebben. Laat ik straks mijn moeder nog maar even bellen, die is goed in het verzinnen van leuzen.

Nog meer mensen die naar Den Haag gaan?

Peace.

Geef een reactie

