She said she needed a break.

Als ik iets heb geleerd van mijn moeder op keukengebied is het dat je moet doen aan restverwerking. Restverwerking is goed voor je keukencreativiteit. Het komt erop neer dat je een recept opzoekt met de ingrediënten die je nog hebt. Of dat je een recept verzint met datgene wat nog in je koelkast en keukenkastje ligt.

Afgelopen maandag lagen er nog afbakbroodjes in de kast, die graag gegeten wilden worden. Ik besloot mijn creativiteit te gebruiken en maakte zo een broodje dat ik bij gebrek aan een betere naam maar ‘broodje à la Margje’ zal noemen.

Men neme:

  • Een afbakbroodje
  • Een restje bosui, gesnipperd
  • Zwarte en groene olijven, 2 à 3 van elke soort, in plakjes
  • Belegen kaas, in plakjes
  • Een klein beetje blauwe kaas, verkruimeld
  • Half theelepeltjes groene pesto
  • Peper
  • Oregano

Terwijl de oven aan het voorwarmen is, schaaf je de kaas en beleg je er het broodje mee. Vervolgens drapeer hier je de gesnipperde bosui en olijven op. Strooi de blauwe kaas erover. Als je van blauwe kaas houdt – zoals ik – wees dan niet te zuinig. Als je wel van blauwe kaas houdt, maar het liever niet laat overheersen – zoals Tim – gebruik dan maar een paar kruimels. Smeer de pesto over de olijven en kaas. Bestrooi het geheel met wat peper en oregano. Nadat je je broodje hebt gedept met wat water, schuif je ‘m in de oven en circa zeven à  acht minuten later (zie verpakking broodje) heb je een smakelijke lunch!

(:

Peace.

Geef een reactie

