On the coldest winter night.

Gisteren was ik jarig en werd ik tweeëntwintig! Kort gezegd: het was een hele leuke dag.

Na het verorberen van croissants en bloedsinaasappelsap, kreeg ik van Tim een minimuffinbakplaat (die helaas niet in onze oven past; wat een onzin >.<) en Vol. 1 en 2 van Gunnerkrigg Court!! YAY! Ik ben er zo blij mee. De comic is echt geweldig en ik was al heel lang van plan om de boeken te kopen, maar dat hoeft nu dus voorlopig niet meer. Tot dat Vol. 3 uitkomt, tenminste.

Na het uitpakken van cadeautjes ging ik in de keuken aan de slag om yoghurtmuffins met citroen, wortelcakejes met walnoten te gaan maken en andere hartige hapjes te gaan maken. Ik had de dag ervoor al mini bieslookmuffins en appeltaart gemaakt; al had ik de appeltaart per ongeluk bij m’n ouders laten staan. Na veel gebak, geprepareer en geschoonmaak (door Tim), waren we klaar voor bezoek. Eerst kwam tante Rinske met prachtige rozen en een boekenbon, later kwamen Esther en René, Tims ouders en Anja en als laatste mijn ouders en Franka. Toen was de appeltaart er ook en kon het feest pas echt beginnen. *grin*

Van mijn ouders kreeg ik een doosje thee, een Fairtrade badhanddoek en een brilsurprise, die symbool staat voor het krijgen van een  nieuwe bril. Esther en René gaven me een nieuw Iittala pastabord, te vervanging van degene die ik liet vallen. Ook kreeg ik Iittala servetten en Taal is zeg maar echt mijn ding. Helaas had ik daarvan al een exemplaar in mijn bezit. Ik ga nog even bedenken welk boek ik ervoor in de plaats wil hebben. Van Anja kreeg ik een fles douchegel en van Peter en Yolanda ook boekenbonnen. Yay, boeken(bonnen) <3

Het was een hele gezellige en drukke middag, vol met – al zeg ik het zelf – lekker voedsel. In de namiddag vertrok bijna iedereen, behalve mijn ouders en Franka. Mijn vader was tussendoor nog even naar de Ikea gereden, om kliklaminaat te halen voor de keuken en gang. Het originele plan was om pasta te gaan koken, alleen daar hadden we niet zoveel zin meer in. Daarom haalden we patat en kroketten bij de snackbar (groentekroket :3). Tim en ik sloten de dag af met het kijken naar The Siege. De film ging over aanslagen van fundamentalistische moslims in New York. We hebben het grootste gedeelte van de film gediscussieerd uit welk jaar hij zou komen. We vonden het namelijk nogal een gewaagde film voor na 2001 – Twin Towers. Het bleek een film uit 1998 te zijn. Tijdens het kijken liet het ons niet los dat het script akelig dicht bij de werkelijkheid was gekomen. Anyway, goede manier om de dag af te sluiten en overgebleven hapjes te eten (:

Yay voor verjaardagen!

Peace.

Geef een reactie

