You know I’ll be here, wishing I could be there.

Geïnspireerd door andere blogs, heb ik besloten ook een lijstje te maken van dingen men al wel of niet van mij weet. Wie weet, misschien verras ik iemand volkomen!

  1. Ik vind madeliefjes/margrieten, korenbloemen en klaprozen de mooiste bloemen. Ook de mooiste combinatie van bloemen. Bij mijn overlijden wens ik dan ook boeketten van veldbloemen en alstublieft geen lelijke anjers, zoals deze.
  2. Ik droom vaak dat ik te laat ben voor mijn paardrijles. Ik kan bijvoorbeeld mijn handschoentjes niet vinden of weet opeens de route naar de manege niet meer. Dit soort dromen heb ik meestal wanneer ik het heel druk (te druk) heb en/of gestrest ben.
  3. Ik voel meestal schuldig wanneer ik op een mooie dag niet buiten ben geweest.
  4. Wanneer ik mijn tanden heb gepoetst, voel ik me  zowel fysiek als mentaal beter.
  5. Ik kan niet lang douchen en wanneer ik het wel doe, voel ik me ontzettend schuldig; andere mensen lopen kilometers voor een liter drinkwater en ik sta het gewoon te verspillen in mijn eigen badkamer.
  6. Ik ben (nog steeds) bang in het donker.
  7. De gedachte aan alle boeken die ik waarschijnlijk nooit zal lezen en alle cd’s die ik waarschijnlijk nooit zal horen vind ik redelijk deprimerend.
  8. Ik hou van kaarten uitzoeken, kopen,  schrijven, sturen en krijgen.
  9. Ik drink eigenlijk bijna alleen maar frisdrank (lees: bitter lemon) wanneer ik in een restaurant (of andere horeca gelegenheid) of op een feestje ben.
  10. Vroeger wilde ik heel graag een Baby Born pop, want een vriendinnetje van me had er ook één. Helaas.
  11. Ik heb nog nooit een bot gebroken. Wel had ik ontelbaar vaak gekneusde polsen en knieën.
  12. Toen ik jonger was wilde ik graag op ponykamp. Het leek me geweldig. Ik had allemaal paardenkampadvertenties uit Penny’s geknipt en spaarde alle vriendenboekjes voor ponykamp die er bij Penny’s, Penny Plussen en Penny Zomerboeken zaten. Uiteindelijk is het er nooit van gekomen. Het was ook niet echt nodig, want er woonde een buurvrouw naast me die een pony had, waar ik altijd naar toe kon.
  13. Ik kan niet (goed) liegen tegen Tim.
  14. Wanneer ik erop terugkijk, had ik vroeger minder angst dan nu. Ik croste door het bos rond op mijn fiets of step en klom met gemak in glibberige tien meter hoge bomen. Ik reed op vage pony’s waar ik vier keer per les afviel. Toch is me nooit iets heel erg ernstigs overkomen. (lees: ziekenhuisopname of zo)
  15. De ringen vond ik het leukste onderdeel van middelbare school gymnastieklessen.
  16. Ik bewaar altijd de bonnetjes van alles. Tot dat ik eens in de zoveel tijd ga opruimen, dan gooi ik alles in één keer weg.
  17. Ik had tot voor kort geen idee wat blanco stemmen precies inhield.
  18. Mijn ultieme winteractiviteit is schaatsen op rietomzoomde Friese meren en vaarten en die door licht besneeuwde weilanden leiden, terwijl het prachtig helder, fris, zonnig weer is met een stralend blauwe lucht. En op de helft van de tocht pauze houden bij een koek en zopie tent met warme chocolademelk en plakkerige koek.
  19. Ik vind het heerlijk om in een woordenboek om te neuzen en nieuwe woorden te ontdekken.
  20. De mensen uit mijn directe omgeving hebben vaak meer vertrouwen in mijn studierichting en carrière-ideeën dan ikzelf. Zelfs volkomen vreemden. Ik weet niet of ik dat als goed of slecht moet interpreteren.
  21. Van tijd tot tijd houd ik van het zwelgen in nostalgische gedachten.
  22. Ik kan me uren vermaken met het bekijken van foto’s of filmpjes van/over nagellakkunsten.
  23. Soms huil ik om reclamespotjes.
  24. Ik schijn erg hak-takkig te denken en te praten. *grin*
  25. Ik wil heel graag eens het noorderlicht zien. Of het zuiderlicht, dat maakt niet uit. Vooral niet als ik dat kan combineren met een tripje naar Antarctica.
  26. Ik heb het bijna altijd koud. En als ik het niet koud heb, heb ik het óf te warm, óf word ik snel koud.
  27. Ik hou het meest van slepende, snijdende gitaarsolo’s. (bijv. die in Dream Theaters Goodnight Kiss).
  28. Wanneer ik een zielig of blij boek heb gelezen (of zielige of blije film heb gekeken) kan mijn humeur daar nog dagenlang onder invloed van zijn.
  29. De enige reden waarom ik Criminal Minds kijk is dr. Spencer Reid (aka Matthew Grey Gubler).
  30. Ik kan niet tegen het piepende geluid van maïzena. (Ik ben niet te enige! M’n zusje kan er ook niet tegen!)

Dus! Dat waren mijn dertig dingen die je misschien nog niet wist. Of toch wel? Mocht je zelf een lijstje gaan maken, post dan even een link (: Want: 31. Ik hou van het bekijken van lijstjes van andere mensen!

Peace.

3 Reacties op “You know I’ll be here, wishing I could be there.

  1. Jij houdt van kaarten uitzoeken, kopen, schrijven, sturen en krijgen! Dan heb ik een tip!

    Ken je het fenomeen ‘Postcrossing’? Dat vind ik namelijk echt iets voor jou. ^^

    The goal of this project is to allow people to receive postcards from all over the world, for free. Well, almost free! The main idea is that: if you send a postcard, you will receive at least one back from a random Postcrosser from somewhere in the world.

    http://www.postcrossing.com

Geef een reactie

