Een golf van lawaai spoelt uit het open venster.

In het kader van ‘Japanse dichtkunst is leuk’ presenteer ik u de gedichten die ik in mijn les van afgelopen woensdag heb gebruikt:

EN PASSANT

een golf glijdt langszij
even schommelt de kano
op rimpelend licht

Auteur: Gert-Jan Schaap, 18-05-2011
Bron: gedichten.nl

De volgende is geen haiku, maar een senryu, een variatie op de haiku. Voor meer informatie klik hier. #awesomelesmateriaalftw

BRULBOEIEN

een golf van lawaai
spoelt uit het open venster
van de zeemanskroeg

Auteur: Gert-Jan Schaap, 20-05-2011
Bron: gedichten.nl

Ik vind vooral de laatste mooi, want de beeldspraak vind ik echt prachtig gevonden. En dan die titel. ‘Brulboeien’. Geniaal.

Daarnaast is deze post ook om mijn nagels te showen:

Gelakt met Chuck en Blair (inderdaad, van Gossip Girl) van de Essence Twins collectie. Een korenblauw gecombineerd met donkergrijze grote en kleine glitters. Ik kan niet wachten om de andere paren van de collectie te proberen. Ik bedoel, je bent nagellakverslaafd, of je bent het niet.

Ter informatie: ik ben het.

Yay :3

Peace.

Geef een reactie

