Pinksteren in foto’s.

Mijn lange weekend in foto’s:

Van links naar rechts en boven naar beneden:

Tim houdt van een stevig ontbijt *grin* – wachten totdat mijn moeder gereed is om samen met me folders voor de heropening van de biologische winkel rond te brengen – Fair Trade brownies maken! Soms zijn van die pakjes echt een uitkomst (overigens: de brownie was heerlijk, mede door de verse aardbeiensaus) – schaduw van een lamp in de woonkamer – ik bakte ook nog een marmercake omdat de vriend van m’n zusje allergisch is voor noten – Timo lag ’s avonds (en ’s middags en ’s ochtends ook) uitgestrekt op m’n schoot – Timo pootje en staart <3 – heel veel aardbeien; dit is nog maar een kwart van wat we dit weekend oogstten – m’n moeders nagels lakken bij de caravan – vlinder bij de distels achter de caravan – tweedehands schoteltje met mooi patroon – zebratomaat! – de camping stond behoorlijk vol, maar daar is op deze foto weinig van te zien – een stoffige fiets op de oprit naar de camping; ik vraag me af of ie nog fietst..

Dat waren mijn vrijdag, zaterdag, zondag en maandag in een notendop! Ondertussen is het enerverende en redelijk stressvolle school- en studieleven weer begonnen en heb ik steeds het gevoel dat het al donderdag is. (Gelukkig niet!) Vandaag heb ik weer een hele dag ‘les gehad’; ik volgde een HAVO1 klas en mijn VWO4 klas en het was vermoeiend. Grappige voorvallen deze week:

  • Afgelopen dinsdag zou ik lesbezoek hebben, maar dit ging (helaas alweer) niet door. Het was erg jammer, omdat de les heel goed ging, én omdat er halverwege de les een spin van het plafond afdaalde en één leerlinge totaal in paniek raakte. Daarmee bedoel ik voeten van de grond, gillen, niet durven bewegen, rood hoofd en huilen. Aan de ene kant was het heel hilarisch en aan de andere kant ook een beetje zielig. De spin is naar buiten gewapperd en de leerlinge gekalmeerd. Daarna kon ik met wat gegrijns de les voortzetten. Hoewel, we hadden ook nog een hele discussie over mensen lynchen en kielhalen. Enfin. Spinnen in het lokaal, wat een dolle pret.
  • Tijdens een blokuur techniek dat ik observeerde bij de brugklas, was er een jongen die vroeg hoe oud ik was toen ik mijn lippiercing had laten zetten (dat was overigens de eerste opmerking van een leerling over mijn piercing!). Ik antwoordde dat ik het niet precies meer wist, maar dat ik dacht dat ik negentien of twintig was. Hij vroeg of het dan ook pijn deed en ik antwoordde van wel. Toen begon hij heel gepassioneerd te vertellen dat hij een tatoeage wilde, maar dat dat niet mocht van zijn ouders. Ik vroeg hem quasi-onschuldig hoe oud hij en hij antwoordde bedremmeld  dat hij dertien is. Dus ik begon een verhaal over wanneer je achttien bent en goed nadenken en verantwoordelijkheid en smaak etc. etc. Hij benadrukte nogmaals dat hij er al heel goed na heeft gedacht en ik vroeg: “Wat voor tatoeage wil je dan?” Hij: “Dat weet ik niet.” SCHATTIG TOCH?!
  • Na mijn lessen liep ik de lerarenkamer uit, waar een aantal leerlingen van mijn V3 klas verzameld stonden. Een leerlinge komt naar me toe en vraagt: “Mevrouw, kun je in de cel belanden wanneer je een docent in elkaar slaat?” Ik kijk redelijk verbaasd en antwoord: “Nou, ik neem aan van wel. Niet alleen bij een docent, alles wat je in elkaar slaat lijkt me iets dat bestraft moet worden.” Zij: “Oh.. Oké.” *korte stilte* “Maar ik bedoelde niet u hoor mevrouw! Vrees niet!” Maf kind.

Anyway, deze post is alweer veel langer geworden dan ik had gepland en ik ben behoorlijk moe. Dus ik ga hier een eind aan breien. En dan ga ik slapen.

Peace!

4 Reacties op “Pinksteren in foto’s.

  1. Leuk zo’n jochie!
    Mijn leerlingen reageren altijd erg verbaasd als ik vertel dat mijn zoon piercings en tattoos heeft en ze ook zelf zet. Nog vreemder vinden ze het dat ik er geen problemen mee heb. Trouwens, oudste dochter heeft ook een piercing, maar die zie ik nooit (dochter wel, navel niet)

    • Haha, dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen! Ik zag gisteren een docent lopen in een Wolfmother-bandshirt en was toch wel lichtelijk verbaasd. Op één of andere manier ontstaat er heel gauw het beeld van een ‘über-correcte’ docent, die zich volledig neutraal opstelt. Dat zo’n persoon ook een eigen smaak (en misschien ook kinderen met een eigen smaak) heeft, wordt denk ik regelmatig vergeten. Ook door mijzelf!

  2. Maha, leuk joh, spinnen ^^
    Toch wel cool om nu naar leerlingen te kijken als docent, en te zien hoe docenten inderdaad een leven hebben :p Ik bedoel, het hele schandaal om de Witt en Pols: ze hadden eigenlijk gewoon een leven… :s (ok, het blijft een bizar koppel, mdtz)

Geef een reactie

