Mixtape Monday v. 2

Blijkbaar had ik niet moeten besluiten wekelijks Mixtape Monday posts te gaan maken, want de tweede week faal ik al met het posten op maandag. Daar heb ik wel een aantal goede redenen voor. In volgorde van belangrijkheid: 1. naar de bioscoop gaan om de nieuwe Harry Potterfilm te zien, 2. werken aan mijn scriptie en 3. NCIS kijken.

Anyway, hier is ’ie dan toch nog: Mixtape Monday v. 2, op woensdag. Omdat deze hele week voor mij toch in al in het thema van Harry Potter staat, besloot ik dit ook als thema voor de muziekkeuze te gebruiken.

“ALL WAS WELL.”

Een paar korte verklaringen:
Forsaken – Dit nummer doet me denken aan vampiers en hoewel dat niets te maken heeft met HP, vind ik het er wel goed bij passen.
Moondance – Dit nummer is pretty magical.
Krwlng – Een remix van het origineel Crawling. Ik moet zeggen dat ik deze versie eigenlijk mooier vind. Het heeft iets spookachtigs en doet me denken aan Harry terwijl hij Voldemorts gedachten kan lezen.
Beware! Criminal – Op één of andere manier passend bij het moment in HP2, waarin iedereen denkt dat Harry de Erfgenaam van Zwadderich en ze hem behoorlijk met de nek aankijken. Niet leuk.
Resistance –  Voor mij het lijflied van de Strijders van Perkamentus.
Shekina – Bij het klaaglied van een feniks stel ik me de zang in dit nummer voor. Doet me denken aan de dood van Perkamentus en Felix de feniks die bij Harry komt.
In The Presence of Enemies, pt. 1 – Voldemorts themesong. Ik bedoel, het klinkt gewoon evil en badass!
Green Eyes – Eh, ja. “You have your mother’s eyes.”
OK – Ik vind dat dit nummer goed past bij het hoofdstuk waarin Harry zijn dood aanvaart, besluit naar het Verboden Bos te gaan en de Steen van Wederkeer gebruikt om zijn ouders, Sirius en Remus op te roepen.
Just Dance  – Oké, de vreemde eend in de bijt, maar Griffoendor moet toch een nummer hebben om op te feesten wanneer ze de Zwerkbalcup hebben gewonnen?

Na de cut wat details over HP7 dl. II!

Na afloop waren Tim en ik het beiden eens over het einde van de film: een beetje teleurstellend. Ik heb het hierbij niet over de epiloog, die ik in den beginne vreselijk vond, maar steeds minder vervelend ben gaan vinden. Ik heb het over het – voor de meeste boekenlezers – vrij abrupte en anticlimax-achtige einde. Ik weet niet. Het stelde me teleur. Het was *krak* en The Elder Wand was kapot en weggegooid. Geen laatste woorden in de kamer van Perkamentus, met alle schilderijen. Dat was pas episch geweest. En een prachtige afsluiting.

Over afsluiting gesproken, de dood van Bellatrix van Detta en Voldemort stelden me ook wat teleur. Ze spatten uiteen! Wat?! De kracht van die scenes in het boek lag juist in het feit dat na hun dood Bellatrix en vooral Voldemort gewone mensen werden, die dood neerploften op de stoffige grond. Dát is symbolisch. Niet honderdduizend stukjes Voldemort die door de lucht vliegen. Ik vond het ook jammer dat De Belangrijkste Scene Van De Film niet was zoals in het boek. Waarom duelleerden Voldemort en Harry niet in de Grote Zaal, omringd door zowel Dooddoeners als Strijders van Perkamentus en Orde-leden?

Natuurlijk waren er ook mooie momenten. De dood van Sneep. Wat verschrikkelijk aangrijpend, prachtig en verdrietig. Gelukkig had ik mijn Snikgedichtzakdoek bij me. Ook vond ik de scene waarin Korzel/Kwast de Kamer van Hoge Nood in brand zet erg heftig. Leuk “Not my girlfriend, you *&^#@!” van Ron ook. En toch. De dood van Fred? Heel vlug even in beeld. Meh.

Ik vond Marcel Lubbermans echt schitteren in deze film. Prachtig! Hij verdiende het. Ik was heel even bang dat niet hij, maar Ron of Hermelien de kop van Nagini af zou hakken. Gelukkig was dat niet het geval. En wat lief dat in de film Marcel en Luna een stel worden. Awesome! Ik vond altijd al dat dat had moeten gebeuren.

Wat kan ik er verder nog over zeggen.. Vrij weinig. Het is moeilijk om een film te beoordelen als je ‘m nog maar één keer hebt gezien, vind ik. Vooral als het een film is waar je veel van verwacht en waarvan je alles in één keer probeert te absorberen. Binnenkort moet ik nog maar eens naar de bios dus (:

Geef een reactie

