Across the universe.

M’n buurman vertelde mij ooit eens trots dat hij de “Rolls Royce onder de barbecues” had gekocht. Ik moest aan die uitspraak denken toen ik laatst mijn eerste Deborah Lippmann nagellak kocht. Deborah Lippmann, voor de nagellakliefhebbers de “Rolls Royce onder de nagellakken”!


En hoera! Vorige week kwam dan eindelijk mijn lakje aan. Een prachtig ontworpen potje, tjokvol met shiny lichteblauwe-, donkerblauwe- en groene glitters in een donkerblauwe basislak, genaamd Across The Universe. Ik ben er zo blij mee dat ik ook meteen maar Ruby Red Slippers heb aangeschaft. Die is momenteel nog onderweg.

Dan ander shopnieuws. Gisteren ging ik met mijn moeder even naar het centrum, om naar menu’s te informeren bij verschillende restaurants. Mijn ouders waren namelijk afgelopen voorjaar vijfentwintig jaar getrouwd en ter ere van dat jubileum houden ze in september een boottochtje. Daarna gaan we met een groot gezelschap uit eten. Omdat er meerdere vegetariΓ«rs in het gezelschap zijn, wilden we even uitzoeken waar we het beste zouden kunnen gaan eten. Uiteindelijk hebben we gekozen voor ’t Gasthuys.

(Side note: sinds ik Geschiedenis van het Nederlands heb gevolgd, krijg ik een beetje de kriebels van (statige) huizen en restaurants die menen dat ze chique overkomen door ‘ae’ of ‘uy’ in hun naam te zetten. Vooral ‘ae’, want ik leerde dat dat eigenlijk nauwelijks voorkwam, en zeker niet in woorden als ‘state’. Tot zover mijn kleine bergje ergernis.)

Anyway, daarna zochten we nog verschillende drogisterijen af naar Cetirizine-tabletten, om mijn allergische reacties van de laatste tijd wat te temperen. Overigens tevergeefs, totdat we naar de Aldi gingen. Maar, terwijl we de Trekpleister binnenliepen, kwamen we langs een stel schoenendozen met All Stars!

Ik keek snel of mijn maat er bij zat en liep met een volle schoenendoos onder mijn arm naar mijn fiets. Dertig euro voor een paar originele All Stars; kaching!

Dan is het nu tijd om groentesoep – met groenten uit eigen tuin! – te gaan eten.

Peace!

Geef een reactie

