Kristallen boompje

Ooooooooeeehhhh! Prettyyyy!

Amy heeft op haar blog a is for ampersand een tutorial voor het maken van het bovenstaande kristallen boompje! Toen ik het zag, was ik meteen enthousiast! Dat wil ik ook maken! Ik ben alleen bang dat het hele huis naar ammoniak gaat rieken. Ah well, dat is weer eens wat anders dan nagellak en nagellak remover lucht.

Het boompje deed me ook denken aan mijn fossielenboek, dat ik kreeg voor mijn rapport kreeg toen ik elf was. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in fossielen, gesteenten en mineralen. Logisch ook wanneer je pake (opa voor de niet-Friezen) een ‘stenenman’ is met een enorme geologische kennis en je moeder en haar zussen ook een beetje een ‘stenentic’ hebben.

In dat fossielenboek stond een tutorial voor het kweken van een kristal. Je had enkele chemicaliën/mineralen nodig, water, een pot en flink wat geduld. De klontjes die zich in het mengsel gingen vormen, werden prachtige kristallen. De foto die erbij stond was in mijn ogen magisch. Die foto zorgde ervoor dat ik ook kristallen wilde maken, maar tot op heden is dat er nog nooit van gekomen.

Misschien moet ik – naast het boompje – ook eindelijk eens aan de slag met mijn fossielenboektutorial. Het zou mijn innerlijke elfjarige vast tevreden stellen (:

Geef een reactie

