Bazaar.

Gisteren ging ik samen met mijn moeder naar de jaarlijkse bazaar in Oudemirdum. De bazaar is ten bate van de kerkelijke gemeente. Dit was voor ons al de derde keer: het begin van een langdurig traditie!

Een sfeerimpressie! (picture heavy, alle foto’s zijn klikbaar om te vergroten)

Hjir is it!

De bazaar werd dit jaar gehouden in een noodgebouw, omdat het dorpshuis grondig wordt verbouwd en uitgebreid! Bij binnenkomst hingen we onze jas op en gingen we naar de eerste ruimte, waar weer een grote hoeveelheid knutsel- en schikwerk stond uitgestald. Enkele favorieten waren weer terug (boomstammetjes met opgeschilderde gezichtjes, de stammetjeskerstboom), maar er waren ook weer veel nieuwe dingen aanwezig. Aan de andere kant van de ruimte werden zoals gewoonlijk gebreide sokken en dergelijke, cakejes, jam en honing verkocht.

         

Mooie ‘boomachtige’ attributen, gemaakt van verschillende soort hout.

         

Er waren veel prachtige kransen. Eén van mijn favorieten was een krans gemaakt van hortensia bloemblaadjes (ook één van mijn favoriete bloemsoorten).

         

Er waren veel ‘vogelvoerdozen’ en boomstammetjes waar gaten in waren geboord, gevuld met vogelvoer. Erg creatief! In een andere ruimte kon men veel spelletjes spelen.

         

Ik waagde me aan het sjoelen. Tijdens de eerste ronde scoorde ik een belabberde nul punten. Daarna scoorde mijn moeder vier en revancheerde ik met zes punten! Waarschijnlijk toch niet genoeg om de eerste prijs te winnen..

         

        

Vervolgens dronken we thee of koffie en aten we oranjekoek, terwijl het rad draaide en wij checkten of we ook iets gewonnen hadden met onze lootjes. Eén keer kwamen we dichtbij, het winnende nummer was 715.

         

Mijn moeder kocht dit ‘herfstbloemstuk’, dat voorlopig nog even buiten staat. Het was een lastige keuze, want er was zoveel moois.

         

Ik kocht deze jolige uil, gemaakt van twee stammetjes, een paar takjes en wat spijkers. Ik vind ‘m zo schattig! Ook kocht mijn moeder honing. Er waren ook twee dames die zelfgemaakte kaarten verkochten en ik – als kaartenliefhebber – kon dat natuurlijk niet weerstaan. Die met die kippen en haan vind ik zo leuk! Niet afgebeeld zijn een paar wollen sokken voor m’n vader en een stapel vaatdoekjes.

Dus: yay!! Het was een leuke en drukke ochtend! Volgend jaar weer (:

3 Reacties op “Bazaar.

  1. Pingback: Bazaar | speedingblackrain·

Geef een reactie

