Feestweek.

Afgelopen week was een bijzonder drukke week, vol met Halloween- en andere feestvoorbereidingen. Een kleine opsomming:

  • Maandag ging ik naar Groningen om muffins te bakken voor het Halloweenfeestje en de laatste hand te leggen aan de versieringen in het huis.
  • Dinsdag ging ik ook nog even muffins maken, daarna ging ik naar m’n ouders, om nog meer te bakken en m’n tas in te pakken.
  • Woensdag ging ik met m’n moeder naar Gaasterland, omdat we daar een kleine week in het huisje Heidebou zouden bivakkeren. Heidebou ligt in het Gaasterlandse bos Elfbergen en is een schattig huisje waar vooral mijn tante al jaren komt. ’s Middags gingen we wandelen – het bos was echt prachtig. ’s Avonds kwam mijn tante ook aan.
  • Op donderdagochtend trof ik eerst nog een aantal voorbereidingen voor de hapjes voor het Halloweenfeestje. Daarna gingen we naar Koudum, om een oude vriend van mijn pake op te zoeken. Hij was na een ziekenhuisbezoek verhuisd naar een soort verzorgingstehuis, waar hij nu zelfstandig woont. Het was erg gezellig. ’s Avonds werden we weer begroet door het hongerige gemiauw van ‘onze’ zwerfkat, die al gauw ‘Heidi’ werd gedoopt. (Heidebou, Heidi, get it?)
  • Vrijdagochtend vertrok ik al heul vroeg richting Groningen, om daar nog gauw koekjes te bakken, muffins te ontdooien en mijn kostuum aan te trekken en me te schminken! Daarna was het HALLOWEENFEESTJETIJD, YEAH! Hier zal ik later (waarschijnlijk dit weekend) nog een volledige blogpost aan wijden!
  • The day after.. Opruimen, afwassen, schoonmaken, toen gauw weer naar Friesland, om daar ook op te ruimen en schoon te maken (niet het sterkste punt van m’n zusje en vader), een cheesecake te maken en te koken. M’n zusje had die avond een Halloweenfeestje, dus het was een grote schmink- en make-upruimte in ons huis. Vriend en vriendin drentelden zenuwachtig rond, maar uiteindelijk konden we dan – na een halfuur vertraging – eindelijk weg. Ik moest ze namelijk naar de feestlocatie brengen. Daarna reed ik weer terug naar Heidebou (met een flink stuk vertraging, omdat ik niet had verwacht dat er NOG STEEDS geverfd werd bij Spannenburg, ik niet over de brug kon en ik dus een heel stuk om moest rijden. Anyway).
  • Zondag was het tijd om te vertrekken uit Heidebou.. Veel schoonmaak- en opruimactiviteiten dus. Daarna haalde ik Tim op uit Balk en vertrokken we met z’n allen naar mijn oom Sibbele en tante Geertrude in Hemelum. Zij hielden ’s zondags namelijk hun vijfentwintigjarige huwelijksfeest! Dat werd op een speciale manier gevierd: eerst was er voor een select gezelschap een mentocht door de Gaasterlandse bossen en daarna werd er gegeten en gefeest. De tocht door de bossen was echt geweldig! Ook hier zal ik nog een aparte post aan wijden. Na de tocht en het feest vertrokken mijn vader, moeder en ik weer richting huis, om eens lekker te gaan slapen (:

Dus, dat was mijn hectische, maar zeer leuke en gezellige weekje! Hier is nog een overbelichte sneak peek van de tocht van zondag (met mijn oom en tante erop):

Geef een reactie

