Hobbelcake

Kruidnoten!

Ik houd van kruidnoten, daarom besloot ik om een hobbelcake (alternatieve benamingen: hobbeltaart, hobbelspul, hobbeldinges, hobbelpaard) te maken. Ik was het recept namelijk tegengekomen in Flow en het klonk lekker. En het had kruidnoten.

Dit is een hobbelcake:

Natuurlijk heb ik al even één (of twee, of misschien ook wel drie) plakje geproefd. Het smaakt wel heel anders dan gewone cake, omdat er kwark inzit. Dat maakt het beslag een beetje sponzig en fris zuivelachtig. Een beetje als karnemelkcupcakes. I like it! De korst is lekker crunchy met hobbelige kruidnoten. De hobbelcake is goedgekeurd!

Het is trouwens nooit te vroeg om alweer na te denken over het Halloweenkostuum voor volgend jaar:

(van haar Tumblr, die echt één grote zee van blijheid en sarcasme is)

2 Reacties op “Hobbelcake

    • Zou ik zeker doen! Misschien nog een kleine tip: ik heb de pepernoten er nu bovenop gestrooid, maar ik denk dat het nog lekkerder zou zijn wanneer ze door de hele cake zaten. Dan is het meer een geheel van smaken door elkaar.

Geef een reactie

