Alles wordt leeggehaald [brand update]

Hier is dan een kleine update over de brand. (Originele post is hier te lezen) Het hele huis is inmiddels leeg. De bezittingen van Tim en mij zijn vorige week allemaal door schoonmaakbedrijf Tienstra opgehaald. Bij dat bedrijf worden onze spullen professioneel gereinigd. Deze week zijn de spullen van onze Chinese buren Huang en Liu ook opgehaald.

Doordat er bijna geen persoonlijke spullen in het huis staan, voelt het ook niet meer als ‘ons huis’. Tenminste, dat gevoel heb ik. Toen Tim en ik donderdagavond even nog wat ramen dicht gingen doen, voelde ik me zelfs een beetje een inbreker in huis. (Misschien kwam dat ook vooral door de rondflitsende zaklamp).

Anyway, hier zijn wat foto’s:

Tims bijna lege kamer (kamer 4) met alleen nog de bank – die niet in één stuk door de voordeur en het trappenhuis past – en een ENORME rol bubbelplastic.

Mijn nog niet lege kamer (kamer 5).

Wazige panoramafoto van een nu wel bijna lege kamer, met alleen nog een bedgeraamte (en mijn handschoenen en een pakketje dat ik op kwam halen).

Hier stonden wat nagellakpotjes. Overal zit roet op…

Ook op de vensterbank in Tims kamer…

En in de keukenkastjes.

Een eenzame grote pompoen (Pompoeno gedoopt) en een lege fles.

Voorlopig wonen Tim en ik dus weer bij onze ouders. Dat is noodzakelijk omdat er momenteel geen gas, water en elektriciteit is en omdat de begane grond en de eerste verdieping vergaand gestript/verbouwd/vernieuwd moeten worden. Daarna moet het hele huis nog schoongemaakt worden. Wanneer dat gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk – maar ik neem aan zo snel mogelijk. Huang en Liu hebben inmiddels een nieuwe woonruimte en liggen nu in de clinch met onze huisbaas over borgsommen en dergelijke.

Overigens zijn Tim en ik een paar weken geleden naar het politiebureau geweest en hebben we officieel te horen gekregen dat de brand is aangestoken. Omdat het onderzoek nog loopt, kon de agent er verder niets over kwijt. We weten dus nog niet wie het heeft aangestoken (De Kunstenaar of één van zijn ‘vrienden’?), hoe het is aangestoken, waarom het is aangestoken, etc. Wanneer het onderzoek is afgerond, weten we meer.

Conclusie: brand is stom.

2 Reacties op “Alles wordt leeggehaald [brand update]

  1. Oh wat erg! Dat lijkt me echt vreselijk, zeker als je weet dat het is aangestoken :( Hoop dat jullie er snel weer in kunnen!

    • Ja, het is allemaal behoorlijk vervelend.. Maar gelukkig wordt er nu gesloopt en schoongemaakt en dat betekent dat we er zo gauw mogelijk weer kunnen gaan wonen (:

Geef een reactie

