Sinterklaas!

Sinterklaas! Wie kent ‘m niet?

Afgelopen zondag en maandag vierde ik Sinterklaas! Eerst in Dronrijp en daarna in Scharsterbrug. Ik maakte voor Tims nichtje Marlies de volgende surprise:

Een Chanel make-updoos! Met daarin een fantastisch oogschaduwpalet, een luxe kwastje en mysterieuze objecten verpakt in Sinterklaaspapier (twee potjes glitternagellak, chocolade make-upspulletjes en een boek (Vallen van Anne Provoost)). De doos zag er best wel luxueus uit en ik was er dan ook best wel een beetje trots op!

Voor mijn familie maakte ik ook surprises; m’n moeder kreeg een anti-krab alarm systeem, om onze kat Timo te laten stoppen met het krabben aan het behang. Tim kreeg een lege doos, met daarin een envelop, met daarin een envelop, met daarin een flauw (Fries!) gedicht. Franka kreeg een thermometer – een zogenaamde stress tester – met daarbij een hele lange brief + handleiding met een melige Tel Sell-toon. M’n zusje had voor m’n vader een Shag-o-Matic gemaakt: een stofzuigertje die shagresten van het aanrecht stofzuigt, filtert en hergebruikt. Hij zag er echt prachtig uit! Ennn, voor mijn tante Rinske maakte ik een FEBO-huis! Ze woont tegenwoordig namelijk in de Ferdinand Bolstraat, waar de oorsprong van de Febo ligt. Dus maakte ik een huis, met automatiekluikjes in de muur, waarachter hamburgerbakjes met cadeautjes en een gedicht lagen. Een succes!

Het meisje bij de snackbar keek wel een beetje raar, toen ik vroeg ik lege snackbakjes mee kon krijgen voor een Sinterklaassurprise. Toegegeven, het is ook wel een beetje een raar verzoek natuurlijk.

Beide Sinterklaasavonden waren zeer geslaagd en ik heb superveel leuke dingen gekregen! Dus: dank u Sinterklaaaaasje ♪

Nu zal ik gauw de katten even gaan voeren, want Pip ligt weer eens tegen de laptop aan te rollen en aan snoeren te knagen – haar manier om te laten zien dat ze ECHT HEEL ERG honger heeft.

14 Reacties op “Sinterklaas!

  1. Oh, wat een coole surprises! Soms vind ik het echt wel heel jammer dat wij dat niet doen.. Wat heb je zelf voor surprise/cadeautjes gekregen?

    Hoe is het met je Wreck This Journal? Ben je al aan het wrecken geslagen? Ik wil wel graag up to date gehouden worden hoor (a)

    • Ik kreeg in Dronrijp een heel groot pakket met allerlei buitenlandse postzegels erop ^^ (Ik zal later deze week nog wel even een aparte post maken met veel van m’n cadeaus)

      Mijn Wreck This Journal is nog helemaal blanco! Ik ben er nog niet in begonnen, dat wilde ik nog even uitstellen :P Ik vind het trouwens een superleuk cadeau! Ik had ‘m laatst al bijna zelf gekocht, nadat ik de Nederlandse versie aan Anja had gegeven. En ik houd je zeker op de hoogte hoor ^^

    • Hallo Esmee! Eigenlijk heel simpel. Ik maakte van zwart karton een bouwplaat voor een rechthoekige doos en die lijmde ik vervolgens in elkaar. Misschien kun je daar ook wel een model voor vinden op internet, dat je dan print, overtekent op zwart karton en uitknipt.
      Daarna heb ik een Chanellogo opgezocht op internet, geprint, uitgeknipt en omgetrokken met potlood op het deksel van de doos. Met een zilveren pen eroverheen. De letters heb ik uit de vrije hand gedaan.
      Het oogschaduwgedeelte is een stuk zwart karton dat precies in de doos past. Ik heb met een paar kleurtjes karton die ik nog had liggen oogschaduwkleurtjes gemaakt. Een sponsapplicator erbij en een paar gaatjes erin geknipt voor de cadeautjes – groot cadeau eronder – strikje door het deksel van de doos en klaar!

      Ik hoop dat het zo duidelijk is (:

    • Hoi Sterre,

      Ik neem aan dat je de Chanel make-updoos bedoelt. Daar heb je een groot stuk zwart karton voor nodig (100×50 cm o.i.d.), een zilveren pen, potlood, sterke lijm/plakband (lijm is het mooiste), een uitgeprint Chanellogo, een schaar en wat gekleurd papier voor oogschaduwkleurtjes en een sponsapplicator.

      In een reactie hierboven heb ik kort uitgelegd hoe je de doos maakt.

      Ik hoop dat dit helpt!

    • Dag Nienke,

      Leuk dat je de doos ook wilt maken (: Ik heb ‘m als volgt gemaakt:

      Ik maakte van zwart karton een bouwplaat voor een rechthoekige doos en die lijmde ik vervolgens in elkaar. Misschien kun je daar ook wel een model voor vinden op internet, dat je dan print, overtekent op zwart karton en uitknipt.
      Daarna heb ik een Chanellogo opgezocht op internet, geprint, uitgeknipt en omgetrokken met potlood op het deksel van de doos. Met een zilveren pen eroverheen. De letters heb ik uit de vrije hand gedaan.
      Het oogschaduwgedeelte is een stuk zwart karton dat precies in de doos past. Ik heb met een paar kleurtjes karton die ik nog had liggen oogschaduwkleurtjes gemaakt. Een sponsapplicator erbij en een paar gaatjes erin geknipt voor de cadeautjes – groot cadeau eronder – strikje door het deksel van de doos en klaar!

      Voor het knutselen heb je dus zwart karton (ongeveer 100 x 50 cm), sterke lijm, plakband, een schaar, Chanellogo, potlood, zilveren pen, sponsapplicator, strikje en liniaal nodig.

      Succes!

    • Dag Ilva,

      Wat leuk dat je de Chaneldoos na wilt maken! Ik heb de doos als volgt gemaakt:

      Ik maakte van zwart karton een bouwplaat voor een rechthoekige doos en die lijmde ik vervolgens in elkaar. Misschien kun je daar ook wel een model voor vinden op internet, dat je dan print, overtekent op zwart karton en uitknipt.
      Daarna heb ik een Chanellogo opgezocht op internet, geprint, uitgeknipt en omgetrokken met potlood op het deksel van de doos. Met een zilveren pen eroverheen. De letters heb ik uit de vrije hand gedaan.
      Het oogschaduwgedeelte is een stuk zwart karton dat precies in de doos past. Ik heb met een paar kleurtjes karton die ik nog had liggen oogschaduwkleurtjes gemaakt. Een sponsapplicator erbij en een paar gaatjes erin geknipt voor de cadeautjes – groot cadeau eronder – strikje door het deksel van de doos en klaar!

      Voor het knutselen heb je dus zwart karton (ongeveer 100 x 50 cm), sterke lijm, plakband, een schaar, Chanellogo, potlood, zilveren pen, sponsapplicator en liniaal nodig.

      Succes!

Geef een reactie

