Favoriete kaarten van december

De tijd vliegt voorbij en het is alweer 2012. Ik ben blij dat 2011 achter me ligt. Het was in vele opzichten een moeilijk jaar, maar hier is dan 2012, dat een nieuwe start biedt.

In mijn eerste post van het nieuwe jaar wil ik graag mijn favoriete Postcrossingkaarten van december laten zien. December was – zoals ieder jaar – druk en daardoor had ik niet zoveel tijd om kaarten te sturen. De oogst is dan ook wat mager, maar ik kreeg wel een aantal prachtexemplaren:

Deze kaart komt uit Duitsland en bevat een aantal van mijn favoriete dingen: thee en zoetigheid. Ik zou trouwens best zo’n hippe theepot willen!

Dit prachtige park ligt in Rusland, in Yasnaya Polyana om precies te zijn. Anna, de schrijfster van de kaart vertelde me dit tevens de geboorteplaats is van Leo Tolstoy.

Ik heb een paar kerstkaarten gekregen via Postcrossing en daarvan was deze uit China verreweg de leukste. De achterkant was trouwens net zo leuk als de voorkant, want hij was volgeplakt met leuke stickertjes en een aantal prachtige postzegels. (Over postzegels gesproken: vroeger vond ik mensen die postzegels verzamelden maar raar. Postzegels waren naar mijn idee niet echt interessant. Maar sinds ik kaarten en dus ook postzegels uit alle hoeken van de wereld krijg, begin ik er steeds meer interesse voor te krijgen. Ik kreeg laatst bijvoorbeeld een postzegel met schattige katten/kittens erop!)

Deze kaart komt uit Taiwan. Hij is gemaakt door een Taiwanese illustrator. Ik vind ‘m echt prachtig!

Als laatste deze kattenkaart uit BelgiΓ«. De kat deed me meteen denken aan Sjoerd, de eveneens witte kat van mijn buurvrouw Esther – die doof is. Niet alleen de kaart leuk, ook de envelop zag er leuk uit!Met de hand getekend.

En dat waren mijn mooiste kaarten (: Niet getoond, maar wel het vermelden waard is een kaart die ik kreeg uit Uruguay. De kaart zelf was niet heel speciaal, maar het land van herkomst wel. Op de Postcrossing website ontdekte ik dat er niet zoveel Uruguayse (?) postcrossers zijn!

3 Reacties op “Favoriete kaarten van december

  1. Als ik op de link naar die envelop klik, krijg ik:

    “AccessDeniedAccess denied” :(

    Ik denk dat het ‘Uruguayaanse’ is. En die met die theepot vind ik het leukst ^^

Geef een reactie

