De wederopbouw [brand update]

Tijd voor een brand update! Ik was al een poosje niet meer in Groningen geweest, dus ik wist niet precies hoever de verbouwingswerkzaamheden waren. Anderhalve week geleden ging ik met mijn moeder een dagje naar Groningen en dus konden we mooi samen even het huis bekijken!

Er stond nog steeds een grote sloopcontainer op de stoep en er was ook nog steeds veel ‘kluslawaai’ (je weet wel, zagen, boren, timmeren, etc.). Toen ik aan de bouwvakkers had gemeld dat we even kwamen kijken, gaf de opzichter ons een korte rondleiding.

Dit is de kamer op de eerste verdieping. Dit was eerst één grote ruimte, maar er is nu een wand in geplaatst, zodat er een afgesloten ruimte ontstaat, die gebruikt kan worden als slaapkamer.

De kale trap, hier komen weer nieuwe stukken tapijt op.

De badkamer: hier waren ooit een wasbak en spiegel. Nu krijgen we waarschijnlijk (hopelijk!) een mengkraan, in plaats van een aparte koude en warme kraan. Ook krijgen we tegels op de vloer, in plaats van laminaat met zeil erover. En, de grootste verbetering: centrale verwarming! Dan duurt het geen eeuwen meer voordat onze was droog is.

De achterste kamer. Er is een nieuw plafond ingezet en ook is er een nieuwe vensterbank gemaakt. En de gaskachel is weg! Er zijn een aantal sleuven in de muur gemaakt, waar de leidingen door lopen en onder het raam komt centrale verwarming. Tim vertelde me gisteren dat alle muren worden glad worden gestuct.

Hier zat ooit mijn wandkast, maar die is helemaal gesloopt! De opzichter vertelde ons dat hij de opdracht had gekregen om de kast op te knappen, maar dat leek hem niet rendabel. Daarom is ie gesloopt en nu kan ik er zelf één of twee kasten neerzetten (wat ik persoonlijk wel handig vind!).

Dit is de voorste kamer – momenteel dienend als kantine – waar ook de gaskachel is verwijderd en cv komt. Hier iets minder dramatische veranderingen, maar ook een nieuw plafond.

Al met al was ik blij dat ik even was gaan kijken. Ik ben benieuwd naar het resultaat en verheug me al op het opnieuw inrichten. Het voelt als een nieuwe start (:

2 Reacties op “De wederopbouw [brand update]

Geef een reactie

