Nagellakcollectie

Zonder verder omhaal presenteer ik: mijn nagellakverzameling!

In Groningen bewaarde ik mijn nagellak in een wandkast. Daar nam de collectie twee vakken in beslag. Elke kleurcategorie (rood, roze, oranje, geel, groen, blauw, paars, wit, grijs, zwart, bruin) stond in een rijtje opgesteld van licht naar donker. Mijn topcoats en nagelverzorgingsproducten bewaarde ik in bakjes erbij. Na de brand verhuisde ik al mijn nagellakken naar mijn oude kamertje bij mijn ouders. Nu staan ze per kleurcategorie in groepjes bijeen. Ze nemen momenteel twee planken van een kast in beslag.

Ik weet dat sommige mensen hun glitters en cremes (effen kleuren) apart bewaren, maar ik vind het prettiger om alle soorten per kleur bij elkaar te zien staan. (Hier is trouwens een handige post over verschillende types nagellak.)

[klik om te vergroten]

Kast met nagellak! (en boeken en frutsels en cd’s en kaarten en etc.)


Rood, roze, oranje en geel/goud.

Groen en blauw – het is overduidelijk dat ik het meest groene en blauwe nagellak heb.

Paars, wit/zilver en grijs.

(Crackle)-topcoats, bruin en zwart.

Nagelwielen, remover, bakje met vijlen, dotting tools, nail art kwastjes, wattenstaafjes, watten, bokkenpootjes en Burt’s Bees cuticle cream, bakje met magneet, nagelstickers en stempelbenodigheden, nagel- en nagelriembalsem, topcoat, basecoat en nail art stripers.

Redelijk wat potjes! Hier is een uitgebreide lijst te vinden van alle lakken die ik heb, met merknaam, laknaam, kleur, soort en eventueel de naam van de collectie waar de lak uitkomt. Voor de liefhebber!

Hier zijn een paar van mijn favoriete nagellakken:

[Van boven naar onder, van links naar rechts]

Sephora – It-Girl / BeYu – 209 / OPI – Extra-va-vaganza! / Hema – 46 / Catrice – Raspberry Fields Forever / Kleancolor – Born To The Purple / OPI – Sparkle-icious /  China Glaze – Blonde Bombshell / Essence – Don’t Feed The Tiger (zwarte glitter!).

Nails Inc – Glastonbury / Essence – Bella / OPI – Fresh Frog of Bel Air / China Glaze – It’s Alive / China Glaze – Atlantis / Gosh – Miss Minty.

H&M – Blue My Mind / Essence – Let’s Get Lost / Deborah Lippmann – Across The Universe / Essence – Cool And The Gang / Meteorites – Venus / Nfu Oh – 54.

NYC – Prince Street / China Glaze – Lorelei’s Tiara / Orly – Fowl Play / China Glaze – Marry a Millionaire / Nfu Oh – 51 / Catrice – Snow Motion! / OPI – Rainbow Connection.

Sephora – It’s Time To Rock / Essence – Movie Star / P2 – Eternal / Essence – Blair / China Glaze – Some Like It Haute / Color Club – Revvvolution / Catrice – I Wear My Sunglasses At Night.

Orly – Space Cadet / Trind – Cuticle Balsam / Kleancolor – Chunky Holo Black / Seche Vite (beste topcoat ever) / Seche Restore (thinner) / Trind – Nail Balsam.

De kleuren komen soms niet helemaal tot hun recht; zo is Let’s Get Lost in werkelijkheid veel feller blauw en is Bella veel meer turquoise. Enfin.

Er zitten vrij veel glitters in deze selectie, omdat ik in een glitterfase zit. Er bestaat niet zoiets als te veel glitters! Het feit dat glitters vaak extreem moeilijkheid verwijderbaar zijn, neem ik dan maar voor lief. De cremes en shimmers zijn kleuren waar ik vaak naar teruggrijp, bijvoorbeeld wanneer ik mijn nagels simpel wil houden, of wanneer ik een goede basiskleur zoek.

Ik moet ook nog even zeggen dat de merkverhouding niet helemaal klopt. Ik heb de meeste nagellak van Essence, omdat dit merk gemakkelijk verkrijgbaar is in Nederland (Kruidvat, Trekpleister), een breed assortiment en een vrij lage prijs heeft. Ook is de nagellak kwalitatief gezien behoorlijk. Daarnaast heb ik vrij veel kleuren van Catrice. In verhouding heb ik veel minder nagellakken van bijvoorbeeld China Glaze , OPI, Orly of Color Club; van deze merken koop ik alleen mijn superfavorieten via internet.

Genoeg keus voor 31 dagen, dacht ik zo (;

PS. De foto’s zijn helaas niet van superduper kwaliteit, omdat ik ze gewoon maak met mijn telefoon. De belichting is altijd lastig en hoewel ik de foto’s daarna nog bewerk, zijn ze nooit superscherp en super kleuraccuraat. Sorry daarvoor ): Mocht je heel nieuwsgierig zijn naar een kleur, dan kun je altijd het ‘merk + naam + swatches’ googelen en dan krijg je vaak duidelijkere foto’s!

19 Reacties op “Nagellakcollectie

  1. Is dat flesje ‘restore’ trouwens die thinner die je bedoelde? Dan ga ik die ook eens kopen denk ik.. Een paar van mijn lakjes zijn een beetje stroperig..

    En die Seche Vite topcoat is dus echt zo fantastisch als iedereen beweerd?

    • Ja, dat is inderdaad die thinner. Als je op Ebay ‘Seche Restore’ zoekt, dan moet het wel te vinden zijn. Het is niet heel goedkoop, maar je kunt er wel veel nagellaklevens mee redden!

      En ja, Seche Vite topcoat is geweldig! Hij stinkt wel en soms laat ie de nagellak ‘krimpen’ (dan heb je opeens weer een millimeter zichtbare nagelrand), maar dat is eigenlijk alleen wanneer je bepaalde glitters dik lakt en meteen topcoat aanbrengt.

      • Oke, dan ga ik dat eens opzoeken! ^^
        Maar jij koopt je meeste niet-NL lakjes dus via eBay? Heb je een bepaalde verkoper of kijk je gewoon wat je kunt vinden? Ik heb veel verhalen gehoord over namaaknagellak op eBay.. :/ (Al heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt.. Maar ik heb ook niet zo veel nagellak gekocht via eBay ;) )

        • Yep, vooral via Ebay. Omdat je voor andere sites vaak een creditcard nodig hebt en ik geen creditcard heb (en mijn moeder de hare kwijt is). Meestal typ ik gewoon de naam in en bekijk ik welke verkopers ‘m hebben. Vaak zijn dat dezelfde verkopers, waar ik al eerder van heb gekocht, dus die vertrouw ik wel! Ik heb nog maar één keer een nep-OPI toegestuurd gekregen, maar dat was achteraf logisch, omdat ie behoorlijk moeilijk te vinden is :p

          Mijn idee is dat je vooral met vintage en HTF nagellak besodemieterd kunt worden..

          • *zucht* Ik hou van eBay. Mijn portemonnee alleen iets minder :P
            Mja, ik denk dat je wel een punt hebt over die nagellak.. Als je daar een verkoper voor vindt die er een normale prijs voor vraagt weet je bijna zeker dat het nep is :’) Ik denk dat als je een beetje goed oplet en de feedback leest en zo dat het wel te vermijden moet zijn om per ongeluk nep-spul te kopen..

            • *grin*

              Dat is inderdaad ook mijn filosofie. Het is het risico dat je loopt door via internet te kopen. Veel mensen vinden eBay ook slecht omdat de verkopers daar van OPI niet door OPI aangewezen verkooppunten zijn. Persoonlijk vind ik dat een beetje onzin en ik ben ook zeker niet van plan 13,95 te betalen voor een potje als ik een exemplaar uit Amerika kan krijgen dat de helft van de prijs is (inclusief verzendkosten).

              • Haha, ik kan niet meer op beantwoorden klikken, de thread is te lang denk ik :’)
                Anyway, dit is dus een reactie op je laatste reactie:

                My point exactly. Die verkopers zullen het ook wel via officiële kanalen krijgen.. Hoe komen ze er anders aan? En sowieso is OPI in Nederland niet heel goed verkrijgbaar en als je dan een winkel vindt die het heeft hebben ze maar een paar kleuren :/
                Hoera voor internet! :D

  2. Pingback: Beware your days are numbered. « Relinquish all connection·

Geef een reactie

