Jarig!

Gisteren was ik JARIG! En ik werd 23 jaar.

Het was een hele leuke en ook een hele sportieve dag.

Cadeautjes! Van mijn zusje kreeg ik vier paar handgeborduurde kniekousen (hard nodig!), van mijn moeder een luxe deegroller, van Marieke nagellak en geld in een eitje, van mijn vader ook geld, van Tim de Dikke van Dale en van mijn tante Oryx & Crake van Margaret Atwood (Engelse versie) en een sneeuwbalwaxinelichtjeshouder. Yay!

’s Ochtends werd ik overweldigd door de grote hoeveelheid verjaardagstweets- en smsjes. Toen Marieke en Tim er waren gingen we eerst taart eten, daarna de schapen van de buren voeren en toen maakten we ons klaar om te gaan schaatsen. We gingen schaatsen op de Deelen, een natuurgebied in de buurt van Gersloot en Tjalleberd. Het is een gebied waar vroeger turf werd gewonnen. Daardoor is er een uitgebreid waternetwerk ontstaan, met ringvaarten en petgaten. Het hele gebied ziet er bijzonder idyllisch uit met rietkragen, boompjes en bruggetjes.

Marieke, Tim en mijn moeder in actieve schaatshouding (; (Mijn vader was al vooruit gegaan om het ijs te checken)

Het vervelende van het laagje sneeuw op het ijs is dat je niet goed het ijs kunt lezen. Op een aantal plaatsen is het toch nog niet heel betrouwbaar. Mijn vader is onze ijsexpert en hij neemt altijd een prikstok mee. Hij besloot dat het hier nog niet helemaal vertrouwd was, tenzij je heel dicht langs de kant zou gaan. Dus gingen we klunen. Want dat hoort er ook bij.

Tim en Marieke in actie.

Na een poos geschaatst te hebben, dronken we warme chocolademelk en toen de zon langzaam onder begon te gaan – en het ineens een stuk kouder werd – besloten we weer naar huis te gaan. Mijn tante was ook bij ons huis gearriveerd en we aten gezellig met zijn allen snert. Na het eten vermaakten Tim, Marieke en ik ons met het eten van nog meer taart, speculeren over een mogelijke Elfstedentocht en het bladeren door alle drie delen van mijn nieuwe woordenboek! (Dat zijn hele coole activiteiten.)

Ook had mijn vader eindelijk gaten in de ijslantaarns geboord, zodat ik er waxinelichtjes in kon doen. Zijn ze niet mooi? Ik vind ijslantaarns altijd erg mooi om te zien en ze doen me denken aan Finland. Toen mijn tante en ik in Lapland waren, liepen we langs een huis waar wel twintig van zulke ijslantaarns langs de oprit stonden. Een prachtig gezicht!

Ik vond het een hele geslaagde dag. Ik hoopte de hele winter al dat er ijs zou liggen rond mijn verjaardag, zodat we zouden kunnen gaan schaatsen. Mijn ouders en Tim probeerden mijn onstuitbare enthousiasme steeds wat te temperen (wat wil je ook met temperaturen rond de 10 graden!), maar het is toch gelukt! Hoera :D

En als laatste nog een foto van mijn verjaardagsnagels:

Dit zijn: Raspberry Fields Forever van Catrice en Rainbow Connection (multi kleuren- en vormen glitter) van OPI. Een feestelijke combinatie, vond ik (:

4 Reacties op “Jarig!

Geef een reactie

