Favoriete nagellakblogs

Van de blog Breien in Peking kreeg ik de Versatile Blogger Award toegekend! Hoera! Wat ontzettend leuk ^^ De bedoeling is dat ik na de toekenning van deze blogprijs andere veelzijdige blogs noem, die de prijs ook verdienen! Het enige probleem is dat ik niet echt veel veelzijdige blogs lees. Ik lees een hoop blogs, maar veel daarvan zijn toegespitst op bijvoorbeeld nagellak of koken. Over die blogs moet ik dus nog even goed nadenken. Daarnaast is het de bedoeling dat ik een aantal fun facts over mezelf vermeld – iets waar ik ook nog even over ga nadenken.

Maar ik heb – op verzoek van Marieke – wel een aantal nagellakblogs om in het zonnetje te zetten! Van de circa twintig nagellakblogs die ik lees, heb ik zeven favorieten uitgezocht. Klik op de foto om naar de betreffende blog te gaan. [edit: met dank aan Marieke nu ook de juiste links bij de juiste foto’s!]

De eerste en tweede blog zijn eigenlijk Tumblr-pagina’s, genaamd fuckyeahprettynails en fuckyeahnailart. (Dat ‘fuckyeah’ is niet grof bedoeld, maar is blijkbaar een ‘Tumblr-thing’ om aan te geven dat die pagina alleen over dat ene specifieke onderwerp gaat.) Fuckyeahprettynails en onderstaande fuckyeahnailart zijn blogs die een verzameling van mooie kleurtjes nagellak en prachtige nail art laten zien. Doordat de foto’s van allerlei andere nagellakblogs komen, ontstaat er een gevarieerde blog, die veel inspiratie kan bieden aan beginnende en gevorderde ‘nail art meisjes’. Omdat de site een verzameling foto’s is die van verschillende plaatsen komen, zijn er vaak geen tutorials aanwezig om te laten zien hoe een bepaald design is gemaakt. Dat is dan ook meteen het nadeel van deze Tumblrs.

All Lacquered Up is meer dan een blog, het is een uitgebreid naslagwerk van allerlei soorten en kleuren nagellak die de afgelopen vijf jaar zijn verschenen. Op deze blog vind je goede, kleur accurate swatches van de nieuwste collecties. Daarnaast heeft Michelle vaak leuke ‘inside posts’, waarin ze vertelt over exclusieve lakken die op de markt worden gebracht, haar contact met verschillende nagellakbedrijven en het bezoeken van beauty beurzen.

Sonoma Nail Art is een vrij nieuw blog, maar nail art is zeker de moeite waard om te bekijken! Ze maakt prachtige en levensechte figuren op haar nagels. Dit is één van mijn favoriete designs (: (KERMIEEEE)

Sarah van Chalkboard Nails blogt ook nog niet zo lang, maar heeft ook fantastische nail art. Haar creaties zijn heel divers, van kleurrijke roosjes tot bloederige oogballen. Daarnaast probeert ze ook veel technieken uit, zoals bijvoorbeeld needle dragging op de foto.

Scrangie is net als All Lacquered Up een ontzettend uitgebreid naslagwerk van nagellak. Haar swatches zijn altijd erg mooi en ik hecht veel waarde aan haar oordeel over een collectie. Ze post ook vaak reviews over andere make-up producten dan nagellak en maakt hele mooie ooglooks (tenminste, als je van felle kleurtjes houdt). Nog een paar redenen om haar blog te bezoeken zijn: haar gevoel voor humor en sarcasme en haar rustige lay-out.

En tenslotte Steffels. Haar blog kenmerkt zich door prachtige macro foto’s van de mooiste nagellakken. Het leuke aan deze blog vind ik de kennismaking met ‘aparte’ merken. Het is leuk om eens andere merken dan China Glaze of OPI voorbij te zien komen. Ben je op zoek naar obscure Japanse merken en veel glitter, kijk dan snel eens op deze blog.

4 Reacties op “Favoriete nagellakblogs

  1. Leuke post! Maar de links van de foto’s gaan niet allemaal naar de goede sites..

    Je plaatje van Fuckyeahprettynails gaat naar Fuckyeahnailart en All Laquered up, Sonoma Nail Art en Chalkboard Nails gaan alledrie naar Scrangie. Dus dat moet je misschien even fixen ;)

    Maar gelukkig bestaat Google ^^

Geef een reactie

