Day 5: blue

Al een tijdje stond hij op mijn wishlist en sinds vorige week heb hem eindelijk in mijn bezit: Russian Navy van OPI.

Yay! Russian Navy is een prachtige donkerblauwe lak uit de OPI Russian Collection van herfst 2007. Door de hele fijne rode shimmer lijkt de lak in het flesje behoorlijk paars. Maar, op de nagel blijft er van deze paarsrode gloed weinig over.

Kijk, gewoon heel mooi donkerblauw.

Met soms in het zonlicht een paarsrode gloed. Very pretty.

Toen mijn topcoat nΓ©t droog was, besloot ik dat flakies misschien ook wel leuk bij Russian Navy zouden staan. Ik had net groots ingeslagen bij Kruidvat en de halve nieuwe collectie van Essence meegenomen en kon eigenlijk niet wachten om alle ‘Nail Colour 3 Create Your Own Nail Polish!!’-lakken te proberen. Vooral Midnight Date (donkerblauwe shimmery basislak + de paarsblauwe flakie topcoat City That Never Sleeps).

Hierboven zie je Nfu Oh 54, Midnight Date en Golden Rose 11 (thanks, Marieke!). Het zijn allemaal groen/blauwe flakies, maar ze verschillen ook allemaal weer net wat van elkaar.

Midnight Date, 11 en 54. De basis van Midnight Date is lichtpaars en dit geeft de nagellak waar je overheen lakt ook een paarse tint. 11 van Golden Rose heeft een basis die niet tot nauwelijks is gekleurd en Nfu Oh 54 bestaat alleen uit flakies. De flakies van Midnight Date zijn spaarzamer, kleiner en onregelmatiger qua vorm dan die van 11 en 54, maar persoonlijk geef ik daar ook de voorkeur aan. Ook verschilt de kleurverandering per lak: 54 heeft de meest groenblauwe flakies, de andere twee hebben er zo nu en dan ook nog wat roze of geel tussen zitten. (Let trouwens niet op dat vieze bruingele kleurtje rechts op het nagelwiel; dat was een lak die ik maakte voor mijn zusje. Ze ging met Halloween verkleed als dat enge meisje uit The Grudge en had vieskleurige nagels nodig, vandaar.)

Oke, genoeg gepraat over minimale verschillen in nagellak, Margje. Het eindresultaat!

Deze foto’s maakte ik terwijl ik een wandeling aan het maken was. SHINY! Hier zie je het niet goed, maar als je met je neus boven mijn nagels zou hangen, zou je ook nog rode en roze shimmers zien. Dit is:

  • Hema basecoat – 1 laagje
  • OPI Russian Navy – 2 laagjes (op sommige nagels 3 laagjes, omdat ik wederom klunzig bezig was)
  • Seche Vite topcoat – 2 laagjes
  • Essence City That Never Sleeps – 1 laagje
  • Seche Vite topcoat – 1 laagje

(Ja, ik ging nogal los met de topcoat).

Ik heb nu al zin in dag zes! Ik heb een hele speciale paarse nagellak in gedachten (:

5 Reacties op “Day 5: blue

  1. Prachtige kleuren!
    Als ik mijn nagels al lak, geef ik er meestal na een laagje de brui al aan. Laat staan dat er nog topcoat over ging. Tot voor kort wist ik niet eens dat zoiets bestond :)

    • Dankje!

      Haha, ik was een tijdje geleden ook nog niet bekend met het fenomeen ‘topcoat’ hoor! Ik dacht dat dat gewoon een heldere lak was. Maar toen ik achter het bestaan van sneldrogende topcoats kwam, leek me dat wel ideaal. Ik moet namelijk altijd OPEENS naar de wc, als mijn nagels nog nat zijn…

  2. Pingback: Day 6: violet | From the yellow windows of the last train.·

Geef een reactie

