Heuglijk nieuws! [brand update]

Een sleutel. Maar niet zomaar een sleutel! Mijn nieuwe voordeursleutel van onze nieuwe voordeur van ons volledig schoongemaakte, vernieuwde, gestucte en geverfde huis in Groningen!

Vlak voor de overdracht hebben Tim en ik onze verdieping uitgebreid geïnspecteerd. Ik was onder de indruk: het zag er prachtig uit. De muren waren mooi glad afgewerkt (voorheen waren de muren ruw en met structuur; niet handig) en in gebroken wit geverfd. De trappen en drempels waren donkergrijs geverfd, wat verrassend goed stond. Overal centrale verwarming! In de keuken, de kamers, de badkamer en de gang/hal beneden.

Het meest blij was ik met de badkamer! Voorheen lag daar laminaat (dat is zo handig in een vochtige ruimte), met daar wat slordig gesneden zeil overheen. Ook waren er open stopcontacten (yep…), een bijna-defecte koude kraan (en een aparte warme kraan; dat maakte iets uitspoelen onder lauw water niet gemakkelijk!) en een vreselijk gedateerde wasbak + plank. Nu is er eenstylish wasbak, met een prachtige mengkraan. En er zijn tegels! En een ventilator. Kom ik al enthousiast over?

In al mijn enthousiasme en drukte (Tim en ik moesten alle ruimtes opmeten, vanwege het laminaatleggen) ben ik helaas helemaal vergeten foto’s te maken. Dat komt dus nog!

Na een gezellig praatje met de buurman van nummer 13, gingen we naar de bieb, want er moest nog wel even gestudeerd worden. Daarna was het Ikea tijd! We hebben de hele middag in de Ikea rondgelopen en alleen maar eten en drinken gekocht in het restaurant en de Swedish Food Market. Haha :p Maar we hebben het Ikea-aanbod goed in ons opgenomen en twee enorme waslijsten gemaakt met spullen die we waarschijnlijk later nog gaan aanschaffen. Waarschijnlijk wordt dat begin volgende week, aangezien we komend weekend het laminaat willen gaan leggen.

O, en ik heb dit kookboek vandaag aangeschaft:

Ik had hierover gelezen in Flow en het leek me een leuk en gemakkelijk kookboek, met lekkere recepten. Ik ben vegetariër, maar ik probeer ook te letten op de hoeveelheid dierlijke producten die ik tot mij neem. Een dergelijk kookboek is dan leuk om als inspiratiebron te gebruiken. Sowieso ben ik erg tevreden over De dunne vegetariër van Antoinette Hertsenberg en is Vegeterranean ook een heel mooi kookboek. Funfact: mijn buren Esther en René zijn twee keer op vakantie geweest naar het hotel+restaurant Montali en zij zijn er erg over te spreken.

Zo is de boekenbon die ik van Marije kreeg ook alweer nuttig besteed (: (Op de foto is mijn zusje Franka aan het lezen over plantaardige linzenburgers.)

O happy daaaay!

4 Reacties op “Heuglijk nieuws! [brand update]

  1. JEEEJ. Ik ben benieuwd hoe het is geworden!

    Dat boek staat ook al tijden op mijn verlanglijstje! Goed dat jij hem nu hebt, dan kan ik het een keer doorbladeren (a)

Geef een reactie

