Day 6: violet

In mijn dag 5-post zei ik al dat ik een hele speciale paarse nagellak in gedachten had, namelijk mijn allereerste vintage nagellak!

Achtergrondverhaal: een paar weken geleden startte Kaz van Pretty Random haar ’50 Polishes’ serie, waarin ze per dag vijf bijzondere nagellakken uit haar stash behandelde. Dag twee bevatte onder andere de schitterende paarse kleur Aura Pearl, van Naturistics. Aaah! Zo’n mooie kleur! In gedachten voegde ik ‘m toe aan mijn wishlist en wilde ik verder scrollen. Totdat ik zag dat onder de foto stond dat er een paar exemplaren op eBay verkrijgbaar waren. Je begrijpt al: ik zat binnen enkele ogenblikken op eBay en binnen een paar minuten was Aura Pearl van mij.

Taadaaa!

Het is echt een prachtige paarsroderoze kleur met geweldige blauwe shimmer.

Helaas is het ook een vreselijk moeilijk te fotograferen lak, maar ik heb een poging gedaan. In het echt heeft de kleur veel meer diepte en is de blauwe shimmer veel prominenter aanwezig.

Naast Aura Pearl gebruikte ik deze schattige Jip en Janneke nagellak van de Hema, met kleine zilveren glitters. Met deze twee en wat strookjes plakband maakte ik deze look:

Geïnspireerd door deze manicure van The Illustrated Nail en de paarse v-gap nagels van Marieke!

Dit is:

  • Nail Tek Foundation II – 2 laagjes
  • Naturistics Aura Pearl – 3 laagjes
  • Seche Vite topcoat – 1 laagje
  • Hema Jip en Janneke – 1 laagje
  • Seche Vite topcoat – 1 laagje

Helaas dekt Aura Pearl dus niet heel erg goed. Pas na drie lagen zagen mijn nagels er acceptabel uit. Ook droogde de lak niet heel erg snel, maar daarvoor heb ik mijn supersnel drogende Seche Vite (: Ook kwam ik er (wederom) achter dat wanneer ik mijn nagels wil beplakken met tape, de nagellak ECHT HELEMAAL droog en uitgehard moet zijn. Leer van mijn fout, dat scheelt veel frustratie (en lagen perfect aangebrachte nagellak die mee worden getrokken door het plakband).

13 Reacties op “Day 6: violet

      • Nee. (Wat?! Waarom niet?!!?) Het was random en ik heb geen foto’s gemaakt en nu is het er al half af. Ik heb mijn nagels superkort geknipt omdat de bovenkant raar en schilferig was en steeds scheurde en zo.. Dus het plan was om even een week rust te doen en dan weer te gaan lakken.
        Maar toen was ik in de Kruidvat en móest ik Night in Vegas van Essence kopen. En toen móest ik die proberen. Dus speciaal voor jou: Het is zwart met flakies van Golden Rose (die jij ook hebt) en flakies van Essence. Het is best een aanrader trouwens!

  1. Weet je, eigenlijk is jouw plakband methode wel een stuk makkelijker dan mijn methode (met een mini-kwastje). Maar aan de andere kant geeft mijn methode ook wel weer een heel ander effect (want mijn v-gap is niet recht zeg maar.. snap je?)

    Maar plakband is bij mij altijd een ramp. Op de een of andere manier trek ik altijd de helft van de nagellak eronder mee.. Maar misschien is het dan toch niet zo droog als ik dacht, ik ga het nog maar eens proberen.

    • Kijk! Daar is je reactie. Stond bij de spam comments! Anyway, ik snap je punt. Ik zag opeens allemaal leuke nagelfoto’s waarbij plakband was gebruikt, dus ik dacht: ik combineer beide ideeën gewoon ^^

      Meestal lak ik mijn nagels eerst in een bepaalde kleur en besluit ik de volgende dag om er iets met tape op te maken.. Dus dan is het wel goed droog.

      • :O Ik ben toch geen spam?! Maar mijn ‘hé mijn comment is weg’-comment is ook weg.. Hoort dat zo? :P

        Mja, dat is wel een idee inderdaad, gewoon een dag wachten.. Maar ik heb meestal niet zo veel geduld :’)

        Ik heb een leuk idee voor Day 7.. Groei nagels, GROEI!

        • Volgens mij staat die gewoon hierboven hoor?

          Een middagje wachten kan ook wel, denk ik. En uiteindelijk is het een stuk minder frustrerend om wat langer te wachten dan opnieuw te moeten lakken!

Geef een reactie

