Day 7: black & white

Voor dag zeven besloot ik een oude favoriet opnieuw te gebruiken: smoking nagels!

Hiervoor gebruikte ik een aantal zwarte en witte lakken:Ik lakte al mijn nagels behalve mijn ringvinger met Essence Frosted Champaign. Frosted Champaign is een roomkleurige lak, met hele fijne gouden shimmers erin. Witte nagellak lijkt vaak nogal ‘krijtachtig’ op nagels, maar die uitstraling heeft deze lak niet. Alleen: mijn potje Frosted Champaign had een vreselijk kwastje. Echt vreselijk. Allerlei haartjes krulden om en de punt was niet recht, maar er staken nog allerlei haartjes uit. De lak was dan ook niet gemakkelijk om aan te brengen. Op mijn ringvinger gebruikte ik Black Is Back van Essence. Het zwart fungeerde als ondergrond voor mijn smoking, die ik tekende met een witte striper van Essence, een zwarte striper van Claire’s en Snow Motion! van Catrice.Ik gebruikte een kleine dotting tool om de knoopjes te maken.

Hier nog even een foto van de mooie shimmer in Frosted Champaign:
Pretty!

En hier is het resultaat:
Heel elegant, tenminste, dat vond de kassajuffrouw van The Body Shop (; Op YouTube zijn heel veel tutorials voor het maken van ‘tuxedo nails’ te vinden. Deze versie is gebaseerd op oude smoking nagels die ik vorig jaar maakte. (Let trouwens niet op mijn vreselijk droge nagelriemen; ze hebben veel te lijden door al het klussen en soppen)

Samenvattend is dit:

  • Nail Tek Foundation II – 1 laagje
  • Essence Frosted Champaign – 4 laagjes
  • Essence Black Is Back – 2 laagjes
  • Seche Vite topcoat – 2 laagjes
  • Essence witte striper, Claire’s zwarte striper
  • Catrice Snow Motion!

En dan nog een passend muziekje:

4 Reacties op “Day 7: black & white

Geef een reactie

