Day 8: metallic

Voor deze manicure gebruikte ik magnetische nagellak, want wat is meer metaalachtig dan nagellak dat kleine metalen deeltjes bevat? (Het antwoord is: niets.)

Dit is Spell Bound! van Essence. Spell Bound! is een magnetische nagellak uit de nieuwe collectie van Essence. In het potje lijkt de lak nogal grijsblauw en saai, maar (zoals de foto ook al een beetje laat zien) eenmaal gemagnetiseerd komt er een fantastische diepblauwe kleur tevoorschijn.

Magnetische nagellak: het is leuk, maar het is een beetje een gedoe. Om te beginnen heb je een magneet nodig. Essence heeft momenteel twee soorten magneten in hun assortiment, één met horizontale strepen (die ik vandaag heb ik gebruikt) en eentje met een ster. Zo ziet zo’n magneet eruit:De truc is om de nagellak vrij dik aan te brengen en de magneet er meteen boven te houden. Hierdoor krijgt het patroon de kans om zich te vormen voordat de lak is gedroogd. Werken per vinger is dus het gemakkelijkst. Daarnaast is het belangrijk om de magneet goed stil te houden. O, en ervoor zorgen dat de magneet niet de nagellak raakt (zoals ik steeds deed).

Ik had al eerder eens een middagje geprutst met magnetische nagellak en dat leverde geen mooie patroontjes, maar wel veel frustraties op – dus ik was een beetje huiverig in het begin. Gelukkig ging het goed! Metaalachtige nagels:

In direct zonlicht

In de schaduw

Yay, I love it! Ik vind het een heel mooi effect. Een effect dat ik nooit zou kunnen maken met een kwastje en twee soorten blauwe nagellak. Het doet me een beetje denken aan de golfvormen in het zand op een strand of in een woestijn.

Dit is:

  • Nail Tek Foundation II – 1 laagje
  • Essence Spell Bound! – 2 laagjes (één om goed te dekken, de tweede voor het patroon)
  • Seche Vite topcoat – 1 laagje
3 Reacties op “Day 8: metallic

    • Dat had ik eerst ook.. Superenthousiast de nagellak gekocht, meteen geprobeerd (volgens mij zelfs in het café van de Hema op Tims pinknagel :p) en er gebeurde ook niets. Gewoon nog eens proberen!

      • Toen had Kruidvat ook nog maar één soort en was het nog niet hip. Dus als ik weer wat geld over heb zal ik eens een kek kleurtje magneetnagellak kopen om het nog eens te proberen. Want ik vind het toch wel een erg leuk effect ^^

Geef een reactie

