Verhuisd!

Tim en ik zijn verhuisd!

Maandagochtend kwam twee verhuizers van het schoonmaakbedrijf onze spullen terugbrengen. Twee vrachtwagens vol en een ochtend later zag ons huis er zo uit:

De achterste kamer (bestempeld als woonkamer) met heel veel verhuisdozen en een ernstig gehavende bank. Inmiddels bestaat de bank niet meer uit twee delen, zit de bekleding op zijn plek en staat hij zoals banken horen te staan, namelijk op vier pootjes.

Een hele volle badkamer. Ik was zo blij dat we de wasmachine niet zelf naar boven hoefden te tillen. Yep, heel blij. Alles zit trouwens in plastic verpakt zodat het niet zou verstoffen bij het schoonmaakbedrijf. (Heel attent van ze).

Keuken. Deze ruimte hadden we als eerste op orde, mede dankzij de onverwachte hulp van Jan-Willem (: Dat onderste gasstel kwam trouwens uit de keuken van de onderburen. Hij was helemaal beroet en de stroomkabel was doorgesneden.. dus die hebben we maar bij de bult puin voor huis gelegd.

De voorste kamer, nu bestempeld als slaapkamer. De twee voorste rijen dozen werkte ik de volgende dag al weg! *trots* Daarnaast staat trouwens een ontleed bed.

Een beetje sfeer proberen te scheppen in een huis met kale lichtpeertjes, geen gordijnen, stapels dozen en algehele chaos. Dat lukte heel goed, want ik zat er gezellig Postcrossingkaarten te schrijven, Ikea-koekjes te eten en thee te drinken.

Donderdag was het prachtig weer en dus besloten Tim en ik om wandelend naar de tweedehandswinkel te gaan, waarbij we door het Noorderplantsoen liepen. Mooi!

Momenteel is de keuken bijna volledig ingericht (er moet nog ergens een doos met keukenspul zijn, want ik mis nog een paar dingen…). Daarnaast hebben we nu ook een werkende televisie Γ©n internet. Hoera! De slaap-, woon- en badkamer staan nog vol dozen, laminaat, ondervloer en ander spul. Dit blijft ook nog wel eventjes staan, want we moeten eerst nieuwe kasten kopen. Ik heb zonet geboden op een garderobekast op Marktplaats – spannend! – en we hebben nog een nieuwe boeken/opbergkast nodig. Zodra die staan, verwacht ik dat het opruimen erg vlot gaat; we hoeven tenslotte alleen maar spullen in kasten te stoppen. Morgen gaan mijn ouders mee naar Groningen, om kleding, boeken en nagellak naar het huis te brengen en om planken, kastjes en een gordijnenrails op te hangen.

Dus, dit was een kleine verhuisupdate. Ik ben heel blij dat ik weer in Groningen woon. Hoewel we nog niet echt ‘uitgepakt zijn’, voelt het voor mij nu alweer als thuis. Ook is het gewoon weer leuk om door Groningen te kunnen lopen of fietsen; vooral met dit mooie weer bruist de stad helemaal. En de Jumbo is tot 22:00 open. I-de-aal.

5 Reacties op “Verhuisd!

Geef een reactie

