Day 9 & 10: rainbow & gradient

Ik heb alweer wat manicures van de challenge afgewerkt en omdat ik eerder nog geen tijd had om ze te posten is hier een combinatiepost!

Als eerste: regenboognagels. Hier heb ik een tijdje over nagedacht. Ik wilde eerst een regenboog gradient maken, maar het thema van de volgende dag was al gradient, dus zocht ik mijn potje Rainbow Connection van OPI maar weer eens op. Dit is mijn meest gebruikte lak van de OPI Muppet Collection (ik droeg ‘m onder andere hier), want ik kan multi kleurenglitter gewoonweg niet weerstaan! Dit was zelfs de tweede keer dat ik deze combinatie droeg – vrijwel een unicum.

OPI Rainbow Connection en Catrice Snow Motion! Ik ontdekte laatst dat Catrice Snow Motion! uit het vaste assortiment heeft gegooid… *sad face* De mijne is bijna op, dus dan moet ik weer op jacht naar een goede witte nagellak. Iemand tips?

Wazig, om de glitterpracht te showen.

Ik vind witte nagellak er altijd ontzettend classy uitzien! (Ik heb gevoel dat ik dit soort dingen heel vaak zeg… Hmm.) Mijn nagels lijken een fractie langer wanneer ik lichte kleuren draag. De regenboogkleurtjes van Rainbow Connection komen erg goed uit op wit. Normaliter draag ik glitter eerder over zwart, maar ik probeer een beetje creatiever te worden (;

Dit is:

  • Nail Tek Foundation II – 1 laagje
  • Catrice Snow Motion! – 3 laagjes
  • OPI Rainbow Connection – 1 laagje
  • Seche Vite topcoat – 1 laagje

En dan mijn gradient nagels. Toen ik deze manicure van Madeline Poole op Tumblr zag, wist ik dat ik ook zulke nagels wilde maken. En dus begon ik op goed geluk met grabbelen naar (mint)groene en gele nagellak in mijn ‘nagellaktas’. Altijd handig, dat verhuizen. De gebruikte kleurtjes, met de klok mee:

Hema nr. 82 – NYC High Line Green – Catrice Run Forest Run! – Hema nr. 76 – PF UK zonder naam of nummer. De mintgroene kleur van de Hema is echt één van mijn lievelingskleuren! Mintgroen met een beetje meer pit dan de gemiddelde mintgroen (:

Om eerlijk te zijn was én ben ik niet tevreden met deze uitkomst. Ik vind de overgang tussen de kleuren te abrupt, hoewel dit op een afstandje minder opvalt. Ik heb een hele tijd zitten prutsen met verschillende sponstechnieken (bij een gradient op één nagel spons je meestal de donkere kleur met een klein foundationsponsje op de lichtere kleur) en verschillende manieren en volgordes van het aanbrengen van de lakken, maar het leverde niet het beoogde resultaat op. Jammer, maar helaas. Ik kreeg wel veel complimenten over deze combinatie, dus misschien ben ik gewoon te kritisch!

Dit is:

  • Nail Tek Foundation II – 1 laagje
  • Hema nr. 82 als basis – 1 laagje
  • NYC High Line Green en Catrice Run Forest Run! over nr. 82 gesponsd.
  • Hema nr. 76 en PF UK over de mintgroene/groene combinatie gesponsd.
  • Seche Vite topcoat – 1 laagje

En tenslotte nog een random NotD (Nail of the Day):

H&M Blue My Mind en Nicole by OPI Kendall On The Katwalk* (twee awesome kleuren!). De driehoekjes zijn gemaakt volgens de tutorial van Kaylah van The Dainty Squid.

En om af te sluiten, een toepasselijk liedje van.. de Muppets ^^

*Helaas is deze mooie kleur wel onderdeel van de Kardashian Kolors-lijn. Ongezouten mening: de Kardashians zijn stom. Daarentegen is hun nagellakcollectie weer prachtig.

Geef een reactie

