Hertenontmoeting

bron

Kijk nou eens, wat een prachtige foto! Ik vind het leuk om herten/reeën rond te zien struinen. Ze zien er altijd een beetje verwonderd uit, als of ze verbaasd zijn dat ze rondlopen op de wereld. Net als dit hertje: verbaasd dat ‘ie opeens een mens tegenkomt, die ook nog eens een foto van ‘m maakt.

3 Reacties op “Hertenontmoeting

  1. Ik ben ook eens een hert tegengekomen toen 13 was of zo en ik ergens op een berg in een boom zat bij de oorsprong van een beekje of rivier of zo. Zodra ze mij hoorde, omdat ik uit de boom klom, ging ze er als een speer vandoor. Ik kon haar helaas niet bijhouden. Nadat ik de achtervolging gestaakt had omdat het zinloos leek en ik een afgrond tegenkwam die interessanter was, bleek ik lichtelijk verdwaald. Nadat ik er achter kwam dat ik niet in de afgrond af kon dalen zonder dood te gaan heb ik nog geruime tijd over de berg gedwaald tot ik een autoweg tegen kwam die ik herkende. Die ben ik toen maar gevolgd naar de camping waar ik met mijn ouders stond.
    De wijze les die ik hiervan geleerd heb: herten kunnen verdomd hard rennen.

    • Haha, ik kan me dit helemaal voorstellen :p Ik ben nog nooit een ‘echt hert’ tegengekomen, alleen maar reeën en rendieren (die zijn ook best wel snel, zelfs in een halve meter sneeuw!).

Geef een reactie

