Day 11 & 12: polka dots & stripes

Tijd voor polka dots! Ik houd erg van polka dots, want ze zijn simpel om te maken en je kunt er eindeloos mee variëren. Ik besloot voor een stippelmanicure te gaan die ik al eens eerder had gemaakt, maar dan met andere kleurtjes. (Overigens geïnspireerd door de blog Very Emily!)

Catrice MAN, GO Tango, Essence It’s Two Brights, Essence We Are All Bright, Catrice Bloody Mary To Go en Essence Sunshine 4ever. (Deze foto’s zijn trouwens niet echt accuraat qua kleur; zo is Bloody Mary To Go in het echt veel roder van kleur).

Mijn linkerduim vond ik het beste gelukt. Al met al was dit enorm simpel – gewoon met een dotting tool verschillede gekleurde stipjes zetten. Het effect is erg vrolijk, vind ik ^^

En dan de stripe-challenge. Dit was een challenge vol frustratie en tegenslag. Als eerste wilde ik een streepjesmanicure maken geïnspireerd door mijn nieuwe Iittala kommetjes, maar zag er niet zo mooi uit als het bedacht had. Toen besloot ik een lasermani te doen, à la Jane van Nailside, maar met gewoon plakband lukte het niet. Ik racete snel op mijn fiets de stad in en kocht superdun tape, maar dat werkte nog steeds niet. Mijn nagels zagen eruit als… tja, als mislukte lasernagels. Na drie mislukte ideeën besloot ik op safe te spelen en zocht ik mijn witte striper op. Ik combineerde witte streepjes met twee van mijn nieuwste Essence lakken.

Essence We Are All Bright, witte Tip Painter en Brightsmates.

Ik was zo blij dat ik eindelijk iets op mijn nagels had dat er niet totaal mislukt uitzag, dat ik niet eens heel erg veel gaf om het deukje in de lak op mijn middelvinger (; Overigens had ik op mijn rechterhand nog mijn oorspronkelijke manicure, een combinatie van twee holografische glitters:

Golden Rose nr. 102 (dankje, Marieke!) en OPI Save Me.

En hier dan nog een rare foto van mijn rechterhand, want foto’s maken met links is moeilijk.

Het was supersprankeltastisch in het zonlicht; vooral de holografische streepjesglitter in Save Me viel erg op.

Zo, dat waren dag elf en twaalf. Ik draag de basiskleuren voor dag dertien nu al twee dagen en ik hoop dat ik morgen eindelijk toekom aan de bijbehorende nail art :p

Geef een reactie

